کد خبر: 1233331
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خداحافظی باشکوه زلاتان ابراهیموویچ در استکهلم
ابراهیموویچ جوانان را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست دست از بلندپروازی برندارند: «می‌خواهم به نسل جوان بگویم بلندپرواز باشید. اگر برای رؤیاپردازی بزرگ جسارت ندارید، به مسیر من نگاه کنید و از آن قدرت بگیرید.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: مراسم خداحافظی رسمی زلاتان ابراهیموویچ پس از شکست سنگین سوئد برابر صربستان برگزار شد. مهاجم افسانه‌ای فوتبال سوئد مدت‌ها پیش از مستطیل‌سبز خداحافظی کرده بود، اما هواداران سوئدی منتظر بودند در فرندز آره‌نا استکهلم با او خداحافظی کنند. ایبرا سال‌ها پیراهن سوئد را به تن کرد و خاطرات شیرینی برای مردم کشورش ساخت. زلاتان ۲۲ سال عضو تیم‌ملی سوئد بود و در ۱۲۲ بازی، ۶۲ گل برای این تیم به ثمر رساند. مهاجم ۴۲ ساله، روزگاری یکی از بهترین‌های فوتبال جهان بود و حتی بهترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد نیز لقب گرفته است. در شبی که قرار بود مراسم ویژه ایبرا برگزار شود، تیم‌ملی سوئد در خانه با سه گل از صربستان شکست خورد، اما ۴۷ هزار تماشاگر حاضر، ورزشگاه را ترک نکردند و با اشتیاق زلاتان را تشویق کردند. کاپیتان سابق سوئد بازی کردن برای این تیم را یک افتخار بزرگ خواند: «پوشیدن پیراهن تیم‌ملی سوئد به عنوان یک فوتبالیست بهترین اتفاق زندگی من است. من آن را با افتخار و عشق پوشیدم. همچنین افتخار کاپیتانی تیم را داشتم. از همان روز اول هواداران به من عشق، حمایت و انرژی دادند و خاطرات فوق‌العاده‌ای را برایم رقم زدند که هرگز فراموش نخواهم کرد. شما به من کمک کردید رکورد گلزنی را بشکنم. از صمیم قلب، متشکرم.» 
ابراهیموویچ جوانان را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست دست از بلندپروازی برندارند: «می‌خواهم به نسل جوان بگویم بلندپرواز باشید. اگر برای رؤیاپردازی بزرگ جسارت ندارید، به مسیر من نگاه کنید و از آن قدرت بگیرید. من نمادی از این هستم که هیچ چیز غیرممکن نیست، فرقی نمی‌کند از کجا آمده باشید. ۲۵ سال پیش گفتم بهترین تمام دوران خواهم شد و خیلی‌ها به من خندیدند. ۲۵ سال بعد اینجا هستم و می‌توانم بگویم که بهترین تمام دوران هستم. امیدوارم از سفر من لذت برده باشید.» شدت استقبال و تشویق هواداران از ملی‌پوش سابق سوئد به حدی بود که زلاتان هیجان‌زده از حمایت مردم گفت: «برگزاری این مراسم جادویی بود. هیچ برنامه‌ای برای صحبت کردن در این مراسم نداشتم. فقط می‌خواستم از صمیم قلب صحبت کنم و همه چیز طبیعی باشد. استقبالی که از من شد، بسیار احساسی بود. این برایم خیلی مهم است. نمی‌دانم چند نفر می‌توانند چنین تجربه‌ای را داشته باشند، اما من یکی از آن‌ها هستم و بسیار سپاسگزارم و افتخار می‌کنم. بعد از این، نمی‌دانم آیا می‌توان با کلمات آن را توصیف کرد یا نه. حمایت مردم بسیار هیجان‌انگیز بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار