کد خبر: 1232934
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰

جوان آنلاین: نیما رنجبر در تلگرام نوشت: به صورت کلی کمال گرایی اقتصادی رفتار‌هایی رو شامل میشه که شما رو از منطق و اعتدال اقتصادی جامعه و فرهنگ ما دور کنه (به نوعی انگار تو یه جهان دیگه زندگی میکنه!) مثلاً پسر میگه تا مادامی که از خودم خونه و ماشین آنچنانی نداشته باشم ازدواج نمی‌کنم، غافل از اینکه بسیاری از پدران نسل‌های قبل هم به این نقطه نرسیدن هنوز! یا دختر میگه تا وقتی بهترین جهیزیه رو نگرفتم، یا بهترین وضع مالی رو در خواستگارانم ندیدم ازدواج نمی‌کنم!
به صورت مفصل بهش خواهیم پرداخت، اما بدونید کمال‌گرایی اقتصادی به طور کلی میتونه ریشه‌های مختلفی داشته باشه! از بحران‌های تربیتی کودکی تا تجارب ناموفق خود فرد، آرزو‌های سرکوب شده و مشکلات روانشناختی، پس بدونید مسئله خلاف اسمش که ممکنه با کلاس باشه، سازنده نیست. ما وقتی از این بحران حرف می‌زنیم، شرایط اقتصادی جامعه رو هم درک می‌کنیم و اتفاقاً گِله‌ای که داریم همینه که خب تو این وضعیت، تو دنبال یه دختر یا پسری نباش که کلی ثروت جمع کرده باشه و بیاد تقدیم شما کنه! چه بسا خانواده‌های ثروتمندی که فرد به خاطر عشق با کمی پایین‌تر از خودش ازدواج کرده (از نظر اقتصادی). 
ته این سختگیری‌ها انتخاب نکردنه! یا کسی رو انتخاب می‌کنید که شاید از نظر مالی غنی باشه، اما از سایر مؤلفه‌ها تهی خواهد بود! رک بگیم: آدمی که برای ساختن نمیاد، برای موندن هم نمیاد، استفاده کردن، تلاش نکردن و رؤیابافی رو همه بلدند. اگه یک آدم حسابی دیدید که خیلی از مؤلفه‌های ازدواج رو داشت، اما از نظر اقتصادی مثل اکثر مردم بود ردش نکن و بیشتر فکر کن... خیال‌پردازی‌های مالی در آینده ربطی به واقعیت نداره، قرار نیست عقده‌های حمل شده از کودکی تا به امروز رو از اون فرد طلب کنیم یا با یه انتخاب راه صد ساله رو یه شبه بریم!

برچسب ها: بحران ، کمال ، اقتصاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار