کد خبر: 1232820
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
یکی از مسئولان جنبش حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌ها گرفتار یک باتلاق استراتژیک شده تاکید کرد نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ است، اما حماس هرگز از خواسته‌های اصلی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و تسلیم فشار‌ها نمی‌شود.

جوان آنلاین: «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان طی سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به روند جنگ غزه و همچنین اخبار مربوط به پیشنهاد ادعایی رژیم صهیونیستی برای آتش بس که از زبان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مطرح شد گفت: رژیم اشغالگر امروز در یک باتلاق استراتژیک در همه زمینه‌ها گرفتار شده و مجدداً تاکید می‌کنیم که حماس هرگز از خواسته‌های اصلی خود درباره مذاکرات برای آتش بس کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش تسنیم، عبدالهادی در گفتگو با المیادین اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی نتایج راهبردی متعددی داشت، از جمله اینکه موجب ایجاد ترس و وحشت عمیق در دل مقامات صهیونیست و شهرک نشینان آن شد. این عملیات، قواعد درگیری با دشمن اشغالگر را تغییر داد و نتایج این تغییر برای همه روشن شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی اکنون در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی و در همه جبهه‌ها گرفتار یک بن‌بست راهبردی شده است.

این مسئول حماس درباره آتش بس و پیشنهاد ادعایی صهیونیست‌ها به این منظور تاکید کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر هیچ تمایلی به توقف جنگ یا رسیدن به هیچ توافقی ندارد، بلکه به دنبال گسترش جنگ به گونه‌ای است که کل منطقه را شامل شود. اما همه می‌دانند که نتانیاهو هرگز به هیچ چیز در غزه و یا هر جبهه دیگری نخواهد رسید؛ به ویژه در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و در جنگ با حزب الله.

نماینده حماس در لبنان تصریح کرد: رژیم اشغالگر در حالی که از همه توان نظامی خود استفاده کرده و تحت حمایت نامحدود ایالات متحده قرار دارد، نتوانست به هیچ یک از اهدافش در جنگ برسد. موضع ما روشن است و هرگز از مطالبات اساسی خود در مذاکرات دست نمی‌کشیم. حماس هنوز هیچ سندی درباره پیشنهاد مربوط به آتش بس در غزه دریافت نکرده و هرگز تسلیم فشار‌ها نمی‌شود.

وی در ادامه به اوضاع کرانه باختری و تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها در این منطقه علیه فلسطینیان و همچنین عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها در کرانه باختری علیه دشمن اشغالگر اشاره و اعلام کرد: یورش‌های وحشیانه صهیونیست‌ها به کرانه باختری بیانگر ترس اشغالگران بوده و آن‌ها می‌خواهند فلسطینیان را تحت فشار قرار دهند.

احمد عبدالهادی گفت: مقاومت در کرانه باختری همراه با همه مردم فلسطین در برابر پروژه‌های اشغالگران ایستاده و با انجام عملیات‌های قهرمانانه با آن‌ها مقابله می‌کند و نقشه‌های توطئه آمیز صهیونیست‌ها را شکست می‌دهد.

پیش از این «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به‌صراحت پایبندی خود را به آتش‌بس و عقب‌نشینی نظامیانش از غزه اعلام کند.

وی گفت: پاسخ اسرائیل با موضع بایدن در سخنانش در خصوص آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از غزه، همخوانی ندارد. اگر دشمن اسرائیلی در خصوص آتش‌بس و عقب‌نشینی فراگیر از نوار غزه موضع واضح و روشنی اتخاذ نکند، ما با آن طرح موافقت نخواهیم کرد و به میانجی‌ها هم اطلاع داده‌ایم.

روز گذشته یک منبع ارشد فرماندهی مقاومت فلسطین در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان به پیام مهم فرماندهی گردان‌های القسام برای هیئت مذاکره کننده فلسطینی اشاره کرد، با این مضمون: ثابت قدم باشید، فریب آنچه که میانجی‌ها می‌گویند را نخورید، دشمن در رفح به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید و سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح همانند خان یونس، مرکز و شمال غزه چیزی جز شکست نیست. مقاومت قادر به ایستادگی طولانی مدت است و مدیریت دقیقی بر انبار تسلیحات خود و ساز و کار‌های عملیات‌ها دارد. ما همچنین غافلگیری‌هایی برای دشمن داریم که رژیم اشغالگر و متحدانش نمی‌توانند تصور کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار