کد خبر: 1232779
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جمعه گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که شامل نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسرا است.

جوان آنلاین: مشاور امنیت ملی امریکا، حماس را تشویق کرده طرح پیشنهاد آتش‌بس را قبول کند، اما حماس تأکید دارد که صهیونیست‌ها فقط در پی آزادی اسرای خود هستند و این جنبش فقط طرحی را قبول خواهد کرد که دربرگیرنده توقف کامل جنگ باشد. 

جمعه گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که شامل نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسرا است. جیک سالیوان در این مورد گفت: «ما منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس از طریق میانجی‌های قطری هستیم. ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به دوحه سفر خواهد کرد تا در مورد این پیشنهاد با مقامات قطری در رأس آن وزیر خارجه این کشور گفتگو کند.» مشاور امنیت ملی امریکا تصریح کرد: «پیشنهاد آتش‌بسی که اسرائیل پیش‌تر قبول کرد امروز نیز همچنان قبول دارد و واشینگتن تنها به پاسخ رسمی حماس که به میانجی‌ها منتقل خواهد شد، توجه دارد و شبانه روز با میانجی‌های قطری در ارتباط است. امیدواریم حماس با پیشنهاد آتش‌بس به عنوان بهترین راه پایان جنگ و بازگشت اسیران اسرائیلی و افزایش کمک‌های انسانی به غزه موافقت کند.» سالیوان افزود: «آنچه ما دوست داریم در آخر کار ببینیم یک راهبرد فراگیر و منسجم مرتبط با پایان عملیات نظامی در غزه است. به فشار بر اسرائیلی‌ها درخصوص استراتژی کامل و منسجم در زمینه پایان عملیات نظامی ادامه خواهیم داد.»
 لزوم آتش‌بس دائمی و خروج صهیونیست‌ها از غزه
«اسامه حمدان» یکی از رهبران برجسته جنبش حماس در تشریح مواضع این جنبش درباره پیشنهاد آتش‌بس، با اعلام اینکه این جنبش روز پنجم ماه می (۱۶ اردیبهشت) پیشنهادی را از واسطه‌ها دریافت کرده و فردای آن روز با آن موافقت کرده است، گفت که رژیم اشغالگر به این پیشنهاد پاسخ نداد. حمدان یادآور شد: «دشمن صهیونیستی تنها به دنبال یک مرحله از توافق است تا طی آن اسرای خود را آزاد کرده و جنگ را از سر گیرد. پاسخ رژیم صهیونیستی شامل توقف جنگ و خروج از غزه و متناسب با اصولی که بایدن اعلام کرده، نیست.» او خاطرنشان کرد: «بدون موضع صریح رژیم اشغالگر مبنی بر آماده شدن برای توقف دائم جنگ و خروج از غزه، توافقی حاصل نخواهد شد. ما نمی‌توانیم با توافقی موافقت کنیم که متضمن آتش‌بس نهایی نباشد و منتظر موضع صریح رژیم اشغالگر در مورد آتش‌بس دائمی و خروج از غزه هستیم.» حمدان در جریان یک کنفرانس خبری با اشاره به اقدامات ددمنشانه صهیونیست‌ها در برابر اسرای فلسطینی گفت: «اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۷اکتبر تاکنون در معرض وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.» وی در ادامه افزود: «در حالی که غربی‌ها به‌شدت به اسرای صهیونیست توجه نشان می‌دهند هیچ اشاره‌ای به رنج‌های اسرای فلسطینی نمی‌کنند. گزارش‌های آنروا بیانگر آن است که اشغالگران پیکر‌های ۲۲۵شهید فلسطینی را در سه کامیون از دسامبر گذشته ارسال کرده‌اند. تعداد اسرای فلسطینی از ۷اکتبر به ۹ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و آن‌ها تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند.» حمدان تصریح کرد: «بسیاری از اسرای زن فلسطینی فرزندان خود را در داخل این زندان‌ها و در بدترین شرایط به دنیا می‌آورند. ۲۰۰نوجوان فلسطینی در شرایط بسیار بد تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارند.» وی گفت: «ما خواهان اقدامات بین‌المللی فوری برای رسوا کردن این جنایات صهیونیست‌ها هستیم. اشغالگران جز در چارچوب یک توافق جدی و واقعی هرگز نخواهند توانست اسرای خود را ببینند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار