کد خبر: 1232546
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان گلستان:
روح الله مهری مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان گلستان از دوبرابرشدن خرید گندم ازکشاورزان گلستانی درمقایسه با سال گذشته خبرداد.

«به گزارش جوان آنلاین :روح الله مهری مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان گلستان  در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم استان گلستان، اظهار کرد: سال گذشته حدود 552 هزار تن گندم خریداری شده بود؛ ولی امسال با توجه به افزایش نزولات آسمانی خرید محصول استراتژیک گندم استان در مقایسه با سال گذشته 2 برابر خواهد شد.

به گفته وی؛ در حال حاضر 360 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه خریداری شده که 242 هزار تن بودهافزایش  افزایش 79 درصدی داشتیم که اتفاق بسیار خوبی  است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از وجود 98 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 77 مرکز در 14 شهرستان استان در حال فعالیت است که در صورت نیاز بقیه مراکز نیز فعال می شود.

وی افزود: نصب 6 جک تخلیه در سیلوهای دولتی استان سرعت تخلیه بار کامیون های حامل گندم را تا 40 درصد افزایش داده است.

مهری با تأکید بر اینکه پول کشاورزان در اسرع وقت پرداخت می شود، تصریح کرد: پول کشاورزان گندم کار که با اطمینان دسترنج خود را تحویل مراکز خرید دولتی می دهند به زودی به حساب آنان واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت مصوب امسال خرید تضمینی گندم مبلغ 17 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با عنوان اینکه گندم استان مرغوب ترین گندم کشور است، ابراز کرد: گندم با کیفیت استان به 25 استان کشور صادر می شود؛ ولی در حال حاضر تا ظرفیت انبارهای استان مشخص نشود برنامه ای برای خروج آن از استان نداریم.

 

 

برچسب ها: غله ، گندم ، خرید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر