کد خبر: 1231573
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
وزارت جنگ و منابع امنیتی رژیم صهیونیستی رسما به خسارات گسترده‌ای که در پی حملات حزب‌الله به شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی وارد شده اذعان و اعلام کردند شهرک‌های مرزی در وضعیت فاجعه باری قرار دارند.

جوان آنلاین:  در سایه نگرانی روزافزون صهیونیست‌ها از وضعیت آشفته شمال فلسطین اشغالی با توجه به ادامه عملیات‌های پیشرفته حزب الله در سطح کمی و کیفی، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به خسارات هنگفت در شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی در مرز با لبنان اذعان کرده و از تلفات گسترده و خسارت‌های بزرگی که به ساختمان‌ها تجهیزات و زیرساخت‌های این رژیم در شمال فلسطین اشغالی وارد شده صحبت می‌کند.

در این زمینه رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کرده و اکثر شهرک‌هایی که ساکنان آن فرار کرده‌اند خسارت زیادی دیده‌اند و در شرایط فاجعه باری به سر می‌برند.

وب سایت شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع رسمی امنیتی این رژیم گزارش داد: در شهرک‌هایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند ساکنان آن ممکن است یک سال بعد از پایان جنگ بتوانند به این شهرک‌ها برگردند زیرا بازسازی شهرک‌ها زمان زیادی می‌برد.

«ماتیه آشر» رئیس شورای شهرک سازی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌های مرزی در وضعیت فاجعه باری قرار دارند.

«موشیه داویدویچ» رئیس کانون شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی نیز در همین زمینه گفت: تلفات روزانه ناشی از شلیک موشک‌های ضد زره حزب‌الله بسیار زیاد بوده و این موشک‌ها در حال تخریب ساختمان‌هایی هستند که نمی‌توانیم اکنون آنها را بازسازی کنیم.

از طرف دیگر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد خسارات جنگی در بسیاری از شهرک‌های اسرائیل مشهود است اما سطح تخریب به ویژه در شهرک‌هایی که بیشتر ساختمان‌ها و زیرساخت‌های آنها آسیب دیده‌اند زیاد بود. به عنوان مثال در شهرک المناره ۱۳۰ ساختمان از ۱۵۵ ساختمان متعلق به شهرک نشینان علاوه بر بسیاری از ساختمان‌های عمومی تخریب شده است.

اداره موسوم به «افق شمالی» که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با هدف ارزیابی تلفات ناشی از جنگ آن را تاسیس کرده تخمین می‌زند که حدود ۴۵۰ ساختمان خصوصی و ۲۰۰ ساختمان عمومی در همه شهرک‌های شمالی به اضافه زیرساخت‌های این شهرک‌ها در نتیجه حملات حزب الله آسیب جدی دیده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۹۳۰ منزل و ساختمان در ۸۶ منطقه از شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) از زمان آغاز جنگ با حزب‌الله خسارت دیده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: علاوه بر آن حدود ۲۴۰۰ پرونده مالیات بر دارایی در پی خسارات وارده به شهرک‌های شمالی باز شده که هنوز به آنها رسیدگی نشده است.

تشدید بحران شهرک‌ها در شمال فلسطین اشغالی موجب شد تا مقامات شهرک مرگلیوت روز دوشنبه از قطع روابط خود با کابینه خبر بدهند و از نیروهای ارتش اسرائیل خواستند تا از این شهرک عقب نشینی کنند، زیرا عملاً کارایی ندارند و با اقدامات خود به نابودی بیشتر شهرک‌های شمالی کمک می‌کنند.

«ایتان داویدی» رئیس شهرک مرگلیوت در این زمینه اعلام کرد که این شهرک تصمیم به قطع روابط با کابینه اسرائیل و اخراج همه نیروهای نظامی گرفته است.

وی افزود که شهرک مرگلیوت با تصمیمات اشتباه کابینه و وزارت کشاورزی اسرائیل بیش از قبل در معرض حملات موشکی حزب الله قرار گرفت.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از نارضایتی مسئولان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی درباره وضعیت این جبهه و بی‌توجهی کابینه نتانیاهو به شرایط ساکنان شمال در میان جنگی که از ۸ ماه قبل تاکنون ادامه دارد خبر دادند.

این رسانه‌ها به نقل از شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند: هیچ تضمینی وجود ندارد مبنی بر اینکه حزب الله برای جنگ آینده علیه اسرائیل برنامه‌ریزی نمی‌کند و همچنین هیچ تضمینی درباره عملیات‌های گاه و بیگاه حزب الله علیه جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) در آینده وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار