کد خبر: 1222426
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانش
در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: «سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند
جوان آنلاین: شامگاه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ انتشار خبری در رسانه‌ها، منطقه و جهان را در بهتی عجیب فرو برد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اقدامی جنون‌آمیز و برخلاف عرف دیپلماتیک و کنوانسیون‌های بین‌المللی، با چند موشک از بلندی‌های جولان، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار دادند که بر اثر آن هفت تن از فرماندهان نظامی و مستشاران جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند. البته افکار عمومی جهانی طی شش ماه گذشته، بار‌ها شاهد تعدی رژیم صهیونیستی به حقوق و قواعد بین‌المللی بوده که کشتار بی‌رحمانه مردم بیگناه غزه در بیمارستان شفا، آخرین آن بود. کما اینکه سنگ بنای ایجاد رژیم صهیونیستی با قانون‌شکنی و نقض همه حریم‌های قانونی مورد تأیید ملت‌ها و دولت‌های مختلف در جهان بوده و از طرفی، غاصبان قدس در تهاجم و سرکوب ملت فلسطین، قوانین زیادی را زیرپا گذاشته‌اند که «اشغال فلسطین»، «کشتار دسته جمعی»، «شهرک‌سازی»، «حمله‌های نظامی مکرر به غزه»، «ممنوعیت آزادی رفت‌وآمد»، «محاصره غزه»، «استفاده از تسلیحات ممنوعه»، «حمله به مراکز درمانی» و «قطع دسترسی به آب، غذا و برق» از جمله آنهاست. 
مقامات امریکا و رژیم صهیونیستی، اگرچه تاکنون از اظهار نظر صریح و آشکار درباره جنایت تروریستی اخیر در دمشق خودداری کرده‌اند، اما پیام مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون تردید همه محاسبات آن‌ها را به هم ریخت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی به دست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تأکید کردند: آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد. 
در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: «سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آن‌ها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه الهی. والسلام علی عبادالله الصالحین»
 
 تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی
پیش از پیام رهبر انقلاب، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده بود: «به دنبال جنایت جنگی دیگری از رژیم صهیونیستی علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک و به شهادت رساندن سردار سرلشکر پاسدار محمد رضا زاهدی، شورای عالی امنیت ملی ساعت ۲۱ شب گذشته (جمعه شب) در حضور رئیس‌جمهور و رئیس شورا تشکیل جلسه داد و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.»
تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی با تأیید مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود. بنابراین «مجازات» رژیم خبیث آن هم «به دست دلاورمردان ما» می‌تواند ناظر بر همین مهم باشد. 
 
 رئیس‌جمهور: این جنایت بی‌پاسخ نمی‌ماند
رئیس‌جمهور نیز در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با این‌گونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند. 
سید ابراهیم رئیسی در بیانیه‌ای با محکومیت تهاجم غیرانسانی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار داشت: بار دیگر در جنایتی تروریستی و با نقض فاحش مقررات بین‌المللی، دستان پلید رژیم غاصب صهیونیستی به خون چند تن از سرداران و افسران کشورمان آغشته شد. اقدام تجاوزکارانه و مذبوحانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، موجب به شهادت رسیدن سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی و پنج تن از همراهان آنان شد. این سرداران مجاهد که از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلیر دوران دفاع مقدس بودند، در کسوت مستشاری ارشد در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و در حراست از ارزش‌های بلند اسلامی و انسانی در سوریه حضور داشتند و سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوستند. اینجانب با محکومیت این تهاجم غیرانسانی که نقض آشکار مقررات بین‌المللی است، شهادت این فرزندان رشید میهن اسلامی را محضر مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران، هم‌رزمان آن شهیدان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به ویژه خانواده‌های محترم آنان تسلیت می‌گویم و در این ایام پر فیض از پیشگاه خداوند متعال برای این شهیدان علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار (ع) را مسئلت دارم. رژیم غاصب صهیونیستی پس از شکست و ناکامی مکرر در برابر ایمان و اراده مجاهدان جبهه مقاومت، در تقلا برای نجات خود، ترور‌های کور را در دستور کار قرار داده است، اما باید بداند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند. 
 
 رئیس مجلس: مجازات سخت در انتظار متجاوزان
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی تأکید کرد: سردمداران جاهل رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن‌ها بدانند این تحرکات رذیلانه هیچ تأثیری در ارادۀ آزادی‌خواهی و حق‌طلبی مبارزان مقاومت نخواهد داشت و اقدام تجاوزگرانه و ددمنشانۀ آنان با مجازات سختی مواجه خواهد گشت. 
در بخشی از پیام دکتر محمدباقرقالیباف آمده است: در آستانۀ حرکت وحدت‌بخش امت اسلام در روز جهانی قدس، ناتوانی، عجز و زبونی رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی دربرابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان جبهۀ اسلام در منطقه نمایان گردید و بار دیگر در جنایتی آشکار، مجاهدانی دلاور و رشید از فرزندان ملت ایران را ناجوانمردانه به شهادت رسانید تا درنده‌خویی و سفاکی خود را بیش از پیش عیان سازد. سردمداران جاهل رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن‌ها بدانند این تحرکات رذیلانه هیچ تأثیری در ارادۀ آزادی‌خواهی و حق‌طلبی مبارزان مقاومت نخواهد داشت و اقدام تجاوزگرانه و ددمنشانۀ آنان با مجازات سختی مواجه خواهد گشت. 
 
 پیام ایران به امریکا
وزیر امور خارجه کشورمان هم ساعتی پس از حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خبر از ارسال یک پیام ویژه به امریکایی‌ها داده است، حسین امیر عبداللهیان نوشته است که پیام مهمی به دولت امریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد و امریکا باید پاسخگو باشد. وزارت خارجه گفته است که این پیام از طریق سفارت سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع امریکایی‌ها به‌طرف سوم ارسال‌شده است. در روز‌های اخیر گمانه‌هایی از باز شدن یک کانال جدید گفتگو میان ایران و امریکایی‌ها شکل‌گرفته و به نظر می‌رسد جنایت صهیونیست‌ها در دمشق باعث شده است تا ارسال پیام‌های غیرمستقیم میان تهران و واشینگتن شکل جدی‌تری به خود بگیرد. 
ارسال پیام به بایدن ساعاتی پس از جنایت در دمشق حکایت از آن دارد که تهران امریکایی‌ها را به‌عنوان مسئول اصلی عملیات تروریستی اخیر دانسته و لحن پیام نیز حکایت از جدیت آن دارد. به‌طور قطعی امریکایی‌ها وظایفی را در روز‌های اخیر بر عهده داشتند که از اجرای آن سرباز زده و حالا باید پاسخش را بدهند. البته طرف امریکایی خیلی زود و البته از یک کانال غیررسمی پاسخ پیام ایران را داده است، رسانه امریکایی آکسیوس، که در دو سال اخیر اغلب اخبار محرمانه از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و امریکایی‌ها را منتشر می‌کرد در گزارشی مدعی شد که امریکا به ایران گفته است هیچ نقشی در این حمله و اطلاعات گسترده‌ای درباره یک ساختمان کنسولی مربوط به ایران در سوریه نداشته است. 
آکسیوس دراین‌باره نوشت: این پیام نادر نشان می‌دهد که دولت بایدن، عمیقاً نگران است که این حمله اسرائیل، به گسترش درگیری در سطح منطقه و ازسرگیری حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیرو‌های امریکایی شود. آکسیوس مدعی شده است که یک مقام شورای امنیت ملی امریکا به این نشریه گفته است که امریکا هیچ نقشی در حمله اسرائیل نداشته و ما پیش از وقوع آن مطلع نبودیم. پس از حمله تروریستی در دمشق در اقدامی مشترک مقامات صهیونیستی و امریکایی می‌گویند تل‌آویو چند دقیقه پیش از انجام شدن حمله نیروی هوایی خود، به دولت بایدن اطلاع داد، اما منتظر چراغ سبز نشان دادن امریکا نیز نمانده است، البته این ادعا با واقعیت‌های میدانی هم‌خوانی ندارد زیرا پس از طوفان الاقصی کلیه اقدامات شناسایی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها در اختیار تام امریکایی‌ها بوده و اجرای طرحی با ابعاد جنایت در کنسولگری ایران در دمشق نمی‌تواند طرحی بدون پیش‌بینی، مشارکت و همراهی با امریکایی‌ها باشد. شاهد این ماجرا آن است که پیش از حمله جنگنده صهیونیستی به سوریه یک جلسه مجازی محرمانه میان جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا با مقامات ارشد صهیونیست انجام‌شده که طرف امریکایی باید در مورد نتایج و موارد آن پاسخ‌گو باشد. 
اما در پیام وزارت خارجه ایران به‌طرف امریکایی چه مواردی بیان‌شده است که حالا کاخ سفید را به دادن پاسخ‌های شتاب‌زده مجبور کرده است؟ یک منبع آگاه به «مشرق» گفته است که در پیام تهران به واشینگتن از امریکایی‌ها خواسته‌شده است تا حساب خود را با عاملان جنایت در دمشق روشن و مشخص کنند در ادامه تحولات در منطقه در کدام سو قرار خواهند گرفت، این پیام روشن به معنای آن است که در پاسخ مقتدرانه و احتمالی ایران به صهیونیست‌ها امریکا اگر به ادعای خودش از اصل عملیات تروریستی بی‌اطلاع بوده حق دخالت در ادامه مسیر و نحوه مواجهه و پاسخ قاطع ایران به جنایتکاران را نیز نخواهد داشت. این پیام روشن نه‌تن‌ها از سوی وزارت امور خارجه بلکه از طریق پهپاد‌های گروه‌های مقاومت روز گذشته به تروریست‌های سنتکام در پایگاه التنف نیز ارسال‌شده است!
اکنون قرار گرفتن صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش بالا از یک‌سو و ارسال پیام‌های مقتدر دیپلماتیک و نظامی از سوی دیگر در کمتر از ۲۴ ساعت نشان از تغییر عقربه وضعیت در منطقه داشته و تحولات در روز‌های آتی شکل دیگری به خود خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار