کد خبر: 1214932
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که مدت زمان سربازی برای مردان و زنان در ارتش این رژیم به سه سال افزایش یافته است.

جوان آنلاین: ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه خبر داد که مدت زمان سربازی برای مردان و زنان در ارتش این رژیم به سه سال افزایش یافته است.

به گش فارس به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، روز چهارشنبه (۶ فوریه)، با انتشار یک گزارش، صحنه‌هایی از وضعیت وخیم نیرو‌های ذخیره اسرائیلی در غزه را که هر لحظه ممکن است بار دیگر برای جنگ فراخوانده شوند، از زبان خودشان تشریح کرد. 

«اسرائیلی تال نیف» یکی از نظامیان صهیونیست که به تازگی از غزه بازگشته است، گفت: «ضربه سختی در غزه خوردیم، دو نفر از رفقایم کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. فکر می‌کنم برای توضیح این‌که زندگی بعد از این برایم چگونه است، به زمان بیشتری نیاز دارم. اما درباره الان باید بگویم که خیلی سخت می‌توانم با مردم ارتباط بگیرم. خلق و خوی من دچار نوسان شده، اما اغلب حالم بد است و عصبی هستم و چهره‌ام بسیار غمگین است».

این وضعیت بسیاری از نیرو‌های ذخیره اسرائیلی است که از خدمت ترخیص شده‌اند، اما می‌دانند هر لحظه ممکن است بار دیگر به آن فراخوانده شوند و به کابوس غزه بازگردند. درست است که جنگ ویرانگر غزه تاکنون موجب شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی شده است، اما ایستادگی نیرو‌های مقاومت و مردم فلسطین در مقابل متجاوزان، موجب شده تا شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی دچار مشکلات روحی و روانی شوند و به اذعان منابع صهیونیستی، حدود ۹ هزار نظامی اسرائیلی از آغاز جنگ غزه خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند و یک چهارم آن‌ها هرگز به جنگ بازنگشتند.

بیش از ۱۲۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و در این مدت بار‌ها منابع درمانی و بهداشتی رژیم صهیونیستی از ارجاع شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی به مراکز روان درمانی و ابتلای آن‌ها به شوک ناشی از حادثه خبر داده‌اند. ضربان قلب سریع، عرق کردن، افزایش ناگهانی فشار خون، لرزش غیرقابل کنترل بدن، گیجی و ناتوانی در حرکت از جمله مشکلاتی است که این نظامیان از آن رنج می‌برند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار