کد خبر: 1227986
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

 جوان آنلاین: کانال اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی پیرامون طرح آتش بس غزه نوشت:

حماس با صدور بیانیه‌ای خبر داد که اسماعیل هنیه رهبر حماس در تماس تلفنی با محمد بن ‏عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر، موافقت خود با طرج پیشنهادی مصر ‏و قطر را اعلام کرده است. ‏

از سوی دیگر پایگاه خبری تحلیلی المانیتور پس از اعلام این خبر پایگاه خبری یدیعوت آحارونوت به نقل از ‏مقامات اسرائیلی گزارش داد که حماس پیشنهاد اولیه آتش بس را نپذیرفته، بلکه نسخه تعدیل شده توسط مصر را ‏پذیرفته است.

یدیعوت آحارونوت از مقامات رژیم صهیونیستی نقل کرده است که: مصری‌ها به طور یک‌جانبه ‏همه پارامتر‌ها را تغییر دادند تا حماس موافقت کند. این پیشنهاد برای اسرائیل قابل قبول نیست.

پس از مدتی دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال بررسی این طرح است و هیئتی را برای ‏گفتگو در مورد جزئیات آن به قاهره می‌فرستد.

در بیانیه کابینه رژیم صهیونیستی افزوده شده است که اگرچه ‏مفادآتش‌بسی که حماس با آن‌ها موافقت کرده است با خواسته‌های اسرائیل فاصله دارد، اما اسرائیل هیأتی از ‏میانجی‌ها را اعزام می‌کند تا به طور کامل از امکان دستیابی به توافق تحت شرایط مورد قبول خود استفاده کند.

در همین حال رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اعضای کابینه جنگی این رژیم اواخر دوشنبه شب در این ‏رابطه به صورت تلفنی گفتگو کرده‌اند و پس از این گفتگو‌های تلفنی، دفتر نخست وزیری این رژیم در بیانیه‌ای ‏اعلام کرد: کابینه جنگ به اتفاق آرا تصمیم گرفت که اسرائیل به اقدامات خود در رفح برای فشار نظامی به ‏حماس برای پیشبرد آزادی گروگان‌ها و دیگر اهداف جنگ ادامه دهد.

گفتنی است، این اخبار در حالی منتشر می‌شود که دولت بایدن ادعا می‌کند در حال تلاش برای جلوگیری از حمله به رفح ‏است و ویلیام برنز، رئیس سیا برای مذاکرات آتش بس در منطقه حضور دارد و بین مصر، قطر و تل‌آویو در ‏رفت‌وآمد است. ‏

المانیتور گزارش داده است که حماس این طرح کلی آتش‌بس که با میانجیگری مصر و بر اساس پیشنهادات رژیم صهیونیستی آماده شده بود را ‏در ۲۷ آوریل دریافت کرد و این طرح سه مرحله‌ای شامل آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در ازای آزادی صد‌ها اسیر ‏فلسطینی، بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه و عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از مناطق شهری غزه ‏همراه با گفتگو در مورد یک دوره طولانی آرامش است. ‏

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار