کد خبر: 1227979
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مهدی هدایت، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه سال گذشته براساس تکلیف تعیین‌شده توسط شورای اسلامی شهر برای شهرداری، حدود ۵ هزار و ۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد، اظهار کرد: کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیز با همکاری نهاد‌ها صورت گرفته که با رویکرد نوسازی بافت فرسوده ناپایدار و اراضی ناکارآمد است. 

جوان آنلاین: مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز کلنگ‌زنی ۱۵۰هزار واحد مسکونی از ماه آینده در تهران خبر داد. 
مهدی هدایت، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه سال گذشته براساس تکلیف تعیین‌شده توسط شورای اسلامی شهر برای شهرداری، حدود ۵ هزار و ۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد، اظهار کرد: کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نیز با همکاری نهاد‌ها صورت گرفته که با رویکرد نوسازی بافت فرسوده ناپایدار و اراضی ناکارآمد است. 
وی با ابراز اینکه تهیه مسکن استطاعت‌پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است، افزود: یک زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مدنظر قرار گرفته‌است و اجرای آن آغاز شد، علاوه بر این پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (ع) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نزدیک شده‌است و در ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد. 
وی با اشاره به کلنگ‌زنی بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در تهران از ماه آینده خاطر نشان کرد: این واحد‌ها در بافت فرسوده، محدوده‌های ناپایدار و اراضی ناکارآمد ساخته خواهد شد. به‌گفته هدایت در شهر تهران باید سالانه ۱۵۰ هزار واحد ساخته شود تا جلوی فرسودگی شهر گرفته شود؛ این درحالی است که در سال‌های گذشته ۴۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که منجر به عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه شده‌است. وی در ادامه گفت: در سال‌های گذشته برای محدوده ناپایدار بسته تشویقی وجود نداشت. سال گذشته مصوبه‌ای تعیین شد و با حضور رئیس‌جمهور در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران تدوین این بسته‌های تشویقی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد بسته‌ای برای ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار تدوین شود. مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: محدوده‌هایی در منطقه ۴ مانند شمیران‌نو و خاک سفید جزو بافت ناپایدار هستند و باقی این بافت‌ها در جنوب تهران قرار دارند که قطعاً به موازات ساخت مسکن در این محدوده تأمین سرانه‌های خدماتی نیز انجام خواهدشد تا منجر به ارتقای کیفیت زندگی در این نقاط شود. 
هدایت در ادامه گفت: در محدوده‌هایی که کار نوسازی در آن‌ها نیز طی سالیان گذشته متوقف بود، مانند کن در منطقه ۵، گلابدره و سیمین دره در منطقه یک و نفرآباد در منطقه ۲۰ به علت نبود طرح‌های شهری و به رسمیت نشناختن سکونت در این محدوده‌ها شاهد شرایط نامساعدی بودیم که در نهایت برای بهبود این وضعیت اقدام به تهیه، تصویب و ابلاغ طرح‌های موضوعی در آن‌ها شدیم و برایشان پروژه‌های خدماتی تعریف کردیم. 
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین در خصوص فروش متری مسکن نیز گفت: درباره این موضوع جلساتی در سازمان بورس داشتیم و به‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده سازمان بورس هنوز مصوبه تعیین‌شده در این زمینه را ابلاغ نکرده این در حالی است که این طرح نقدینگی را به سمت تولید مسکن هدایت می‌کند و باعث ایجاد امیدواری بین شهروندان می‌شود. هدف ما نیز الگوسازی و استفاده از مشارکت بخش خصوصی است. کسی که در حوزه مسکن تخصص داشته‌باشد هم بعید است با این طرح مخالف باشد.

برچسب ها: مسکن ، تهران ، نوسازی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار