کد خبر: 1227788
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با گسترش موج اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های امریکا که ابتکارعمل را از دولتمردان این کشور گرفته است، جمهوریخواهان کنگره دست به‌کار شده‌اند تا با ابتکارات جدید روند اعتراضات را متوقف کنند

جوان آنلاین: جمهوریخواهان کنگره امریکا سعی دارند با اقدامات تنبیهی مانند لغو تخفیف‌های مالیاتی و ابطال ویزای دانشجویان خارجی حامی فلسطین، اعتراضات گسترده دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی را سرکوب کنند. 
با گسترش موج اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های امریکا که ابتکارعمل را از دولتمردان این کشور گرفته است، جمهوریخواهان کنگره دست به‌کار شده‌اند تا با ابتکارات جدید روند اعتراضات را متوقف کنند. «مارک روبیو» عضو جمهوریخواه مجلس سنای امریکا در گفتگو با شبکه «فاکس‌نیوز» خواستار لغو ویزای دانشجویانی شد که در اعتراضات ضدصهیونیستی دانشگاه‌های امریکا شرکت کرده‌اند. او دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را «زامبی»‌های یهودستیز خطاب کرد که کاخ سفید باید از ابتدای امر با آن‌ها برخورد قاطع می‌کرد. روبیو همچنین خواستار آن شد که دانشجویان غیرامریکایی که در این تجمعات اعتراضی شرکت می‌کنند، از امریکا دیپورت شده و به کشور‌های متبوع خود بازگردانده شوند. او با طرح این ادعا که سرمایه‌داران دموکرات از جنبش‌های دانشجویی حمایت مالی به عمل آورده‌اند، گفت: «جو بایدن (رئیس‌جمهور امریکا) باید از ابتدا همان چیزی را می‌گفت که من در اکتبر از او خواستم؛ اینکه به دانشجویان بگوید اگر با ویزا و برای تحصیل یا تدریس در امریکا حضور دارید، اما در حمایت از حماس و حزب‌الله شعار می‌دهید، ویزای شما باید باطل شود.» از سوی دیگر، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان امریکا هم در گفتگو با نشریه «آکسیوس» گفت که می‌خواهد تخفیف‌های مالیاتی دانشجویان حامی فلسطین لغو شده و ویزای آن‌ها هم باطل شود. او با بیان اینکه ایالات متحده جنبش حماس را یک سازمان تروریستی می‌داند، گفت: «حامیان حماس حق ندارند در خاک امریکا حضور داشته باشند.» جانسون با اشاره به طرح جمهوریخواهان کنگره برای سرکوب دانشجویان معترض گفت: «قرار است شاهد اقدامات سنجیده‌ای باشید؛ نوعی جبهه متحد. هدف ما از این طرح این است که توجه مقامات دانشگاه‌ها را جلب کرده و هرچه سریع‌تر معترضان را به‌نوعی تنبیه کنیم.» درخواست این سناتور امریکایی درحالی است که ده‌ها دانشگاه امریکا صحنه اعتراضات ضد صهیونیستی است و هر روز بر تعداد حامیان فلسطینی در امریکا افزوده می‌شود. علاوه بر دانشجویان، استادان دانشگاه‌ها هم به این کمپین اعتراضی پیوسته‌اند و مقابله با این موج عظیم با لغو ویزا و اخراج دانشجویان و اساتید متوقف نخواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار