کد خبر: 1227764
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «جوان»:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است: طبق قانون مصوب مجلس حمایت خوبی از دانش‌بنیان‌ها شده است و دولت هم در قالب این قانون باید کمک‌های بلاعوضی به دانش‌بنیان‌ها داشته باشد. دستگاه‌های اجرایی باید تجهیزات لازم را در اختیار آن‌ها بگذارند که خودشان را توانمند کنند. معافیت‌های مالیاتی و تسهیلاتی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، کمک‌هایی است که به دانش‌بنیان‌ها شده است. 
 
حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» گفت: مردم سرمایه‌های اندکی دارند و باید بتوانند این سرمایه‌ها را در حوزه تولید بیاورند، اما توان مالی مناسب را ندارند که مستقلاً توان‌شان را در تولید بیاورند. یک وقت افرادی مجموعه تولیدی دارند و باید سرمایه‌درگردش‌شان را چه شخصاً یا از طریق منابع بانکی افزایش دهند که باید تأکید شود بانک‌ها از تولید با اختصاص منابع، وام و تسهیلات حمایت کنند تا آن‌ها بتوانند سرمایه‌درگردش‌شان را افزایش دهند. وی اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مهم که بتواند در جهش تولید اثرگذار باشد، بخش‌های مردمی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که شرکت‌های دانش‌بنیان از این جهت که دستاورد فنی و توان علمی دارند، می‌توانند اثرگذار باشند. آنجا که حلقه‌های تولید با مشکل مواجه و نیاز به قطعات و تحول ساختاری است، کار علمی اثرگذار و نوآوری لازم است. 
فیروزی بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها می‌توانند به مجموعه‌های تولیدی کار علمی و نوآورانه ارائه دهند و در جهش تولید شریک شوند و به عنوان بخشی که می‌توانند تولید را احیا کنند، مستقل وارد شوند و به عنوان مجموعه‌هایی با ظرفیت علمی و فنی خوب به تولید کمک کنند. وی تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس، حمایت خوبی از دانش‌بنیان‌ها شده است و دولت هم در قالب این قانون باید کمک‌های بلاعوضی به دانش‌بنیان‌ها داشته باشد. دستگاه‌های اجرایی باید تجهیزات لازم را در اختیار آن‌ها بگذارند که خودشان را توانمند کنند. معافیت‌های مالیاتی و تسهیلاتی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، کمک‌هایی است که به دانش‌بنیان‌ها شده است. با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در حلقه تولید مشارکت مردم را خواهیم داشت و این موضوع به جهش تولید منتهی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار