کد خبر: 727364
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به نقل از دیپلماتها درباره مذاکرات هسته‌ای وین نوشت که مشخص نیست مذاکره‌کنندگان قادر به نیل به توافق تا ضرب‌الاجل روز دوشنبه باشند.
 فارس: یک خبرگزاری مطرح غربی در گزارشی با ابراز تردید درباره حصول توافق هسته‌‌ای تا روز دوشنبه هفته جاری، از باقی بودن دو موضوع اختلافی در گفتگوهای ایران و 1+5 تاکید کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در حالی دو هفته در وین ادامه یافته  که علی رغم ضرب‌الاجل تازه در مذاکرات، آمریکا و ایران هر دو تهدید به خروج از مذاکرات کرده‌اند».

تاکید این خبرگزاری آمریکایی بر تهدید ایران برای خروج از مذاکرات در حالی مطرح شده که این جان کری بوده که در اظهاراتی تهدید به خروج از مذاکرات کرده و محمدجواد ظریف گفت که تهران همچنان در میز مذاکره می‌ماند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: «علی رغم حصول پیشرفت پس از تبادل اتهام‌زنیهای روز پنجشنبه بین جان کری و محمدجواد ظریف در روز پنجشنبه، دیپلماتها گفتند همچنان مشخص نیست که آیا مذاکره‌کنندگان خواهند توانست به ضرب‌الاجل روز دوشنبه(برای حصول توافق) برسند یا خیر».

این خبرگزاری با اشاره به حضور وزرای خارجه کشورهای غربی در وین در روز شنبه افزود: «وزرای خارجه روسیه و چین گفته‌اند اگر توافق نزدیک باشد، آنها به وین خواهند آمد».

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود درباره موانع باقی مانده اختلافی بر سر توافق هسته‌ای نهایی، به دو موضوع «نظارتهای سازمان ملل بر برنامه هسته‌ای ایران» و «لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران» اشاره کرد.

در پایان گزارش این خبرگزاری مطرح آمریکایی هم آمده است: «بعید است ایران تا زمانی که تحریمها کاهش نیابد، به طرز قابل توجه و اساسی به عقب راندن و کاهش برنامه‌ هسته‌ای خود را آغاز کند».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار