کد خبر: 725439
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
آرژانتين - پاراگوئه، بامداد چهارشنبه در نيمه‌نهايي كوپا
آرژانتين و پاراگوئه بامداد فردا در مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي كوپا امه‌ريكا به مصاف هم مي‌روند تا تكليف ديگر تيم صعودكننده به فينال مشخص شود.
سعيد احمديان
آرژانتين و پاراگوئه بامداد فردا در مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي كوپا امه‌ريكا به مصاف هم مي‌روند تا تكليف ديگر تيم صعودكننده به فينال مشخص شود.
«حيف است تيمي با اين همه ستاره جامي نگيرد.» اين اعتراف مارتينو سرمربي آرژانتين قبل از شروع رقابت‌هاي كوپا امه‌ريكا بود، حالا آنها فاصله‌اي با رسيدن به جام قهرماني ندارند و به مرحله نيمه‌نهايي كوپا امه‌ريكا رسيده‌اند. آلبي سلسته كه پارسال با شكست برابر آلمان به نايب‌قهرماني جام جهاني رسيد، بامداد فردا در نيمه‌نهايي كوپا به مصاف پاراگوئه مي‌رود. اين دومين رويارويي آرژانتين و پاراگوئه در اين رقابت‌ها است. اين دو تيم يك بار در مرحله گروهي هم با هم بازي كردند كه اين مسابقه با تساوي دو – دو به پايان رسيد. در آن مسابقه كه اولين بازي دو تيم در كوپا بود، آگرو و مسي براي آرژانتين گل زدند اما هائوو الدز و باريوس دو گل خورده را جبران كردند و دو تيم امتيازات را تقسيم كردند.
حالا اين دو تيم بامداد چهارشنبه دوباره به مصاف هم مي‌روند. آرژانتين براي رسيدن به نيمه‌نهايي توانست كلمبيا را در ضربات پنالتي شكست دهد و پاراگوئه هم دست به كار بزرگي زد و تيم مدعي برزيل را در ضربات پنالتي حذف كرد تا حريف آلبي سلسته در نيمه‌نهايي شود. با حذف اروگوئه مدافع عنوان قهرماني، حالا همه از آرژانتين به عنوان مدعي اصلي جام صحبت مي‌كنند و شانس شاگردان مارتينو را با توجه به داشتن بازيكناني مانند مسي، آگرو، توس و هيگواين بيشتر از سه تيم ديگر مي‌دانند. هرچند آنها بامداد فردا كار آساني پيش‌رو ندارند و برابر تيمي قرار خواهند گرفت كه پيش از اين در مرحله گروهي نتوانستند اين تيم را شكست دهند. با اين حال آلبي سلسته كه جام را لرزان آغاز كرد به مرور وضعيت اين تيم بهتر شد و آنها در شرايط متفاوت و بهتري برابر پاراگوئه به ميدان مي‌روند و هواداران اين تيم اميدوارند كه آلبي سلسته با كمك ستاره‌هايش راهي فينال بامداد يك‌شنبه در مونته ويدئو شود.
در اين ميان بيشتر نگاه‌ها به ليونل مسي است كه همواره نسبت به كيفيت بازي‌هايش در بارسا و تيم‌ملي آرژانتين انتقاداتي وجود دارد. با وجود اين آگرو زوج مسي در خط حمله، قبل از بازي بامداد فردا از ستاره تيمش دفاع كرد: «ليونل مسي همواره در تيم‌ملي آرژانتين زير فشار است و همين باعث مي‌شود تا نتواند عملكرد خوبي را از خود نشان دهد. حتي من نيز فشار زيادي را تحمل مي‌كنم؛ چراكه همه انتظار بالايي دارند. درست است كه 10 بازيكن ديگر وجود دارند اما همه انتظار دارند كه من گلزني كنم. كسي نيست انكار كند كه مسي براي تيم‌ملي آرژانتين نيز فداكاري زيادي مي‌كند ‌اما نماد قدرت و اعتبار فوتبال آرژانتين است. مسي به ما اعتماد به نفس مي‌بخشد. وقتي او در ميدان است ديگر خيال ما بسيار راحت است. حضور او در ميدان نشان مي‌دهد كه همه چيز طبق روال است.»
در سوي ديگر سرمربي پاراگوئه با وجود آنكه احترام خاصي به شاگردان جراردو مارتينو قائل است، ولي ابراز اطمينان كرد كه پاراگوئه در اين ديدار شكست نخواهد خورد. رامون دياز دراين باره گفت: «پاراگوئه در برابر بهترين تيم دنيا در مرحله نيمه‌نهايي كوپا امه‌ريكا بازي خواهد كرد. آرژانتين بهترين تيم جهان است. ما در برابر آرژانتين، اروگوئه و برزيل بازي كرديم ولي هيچ‌كدام نتوانستند ما را شكست بدهند.»

  4 تيم نيمه‌نهايي با 4 مربي آرژانتيني

نكته جالب درباره تيم‌هاي حاضر در نيمه‌نهايي كوپا امه‌ريكا مليت مربيان اين تيم‌هاست. درحال حاضر جورج سمپائولي سرمربي شيلي، ريكاردو گارسا سرمربي پرو، جراردو مارتينو سرمربي آرژانتين و راموس دياز سرمربي پاراگوئه هستند كه هر چهار نفر مليت آرژانتيني دارند. سامپائولي سرمربي شيلي در دوران جواني براي مدت كوتاهي در تيم جوانان نيولز اولد بويز بازي كرد اما نتوانست فوتباليست حرفه‌اي شود و وارد دنياي مربيگري شد و سال 2011 به سرمربي تيم‌ملي شيلي برگزيده شد. ريكاردو گارسا سرمربي پرو در دوران بازيكني در هر دو تيم بزرگ آرژانتين يعني بوكاجونيورز و ريورپلاته بازي كرده بودگارساي 57 ساله در فوريه 2015 با فدراسيون فوتبال پرو به توافق رسيد و تا به امروز هدايت تيم‌ملي پرو را برعهده دارد. رامون دياز سرمربي پاراگوئه كه سابقه بازي در تيم‌هاي اينترميلان، ناپولي، فيورنتينا و... دارد از سال 2014 سرمربيگري تيم‌ملي پاراگوئه را قبول كرد. جراردو مارتينو سرمربي آرژانتين ركورددار بازي براي تيم نيولز اولدبويز كه به عنوان بهترين بازيكن تاريخ اين باشگاه نيز انتخاب شده سال 2013 پس از بركناري از بارسا به عنوان سرمربي تيم‌ملي آرژانتين شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار