کد خبر: 959743
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
عرضه روزانه ۸ تن گیلاس به بازار تهران
برداشت میوه گیلاس در سولقان تهران از چند روز گذشته آغاز و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 3000 هزارتن انواع گیلاس از باغهای سولقان برداشت و روانه بازار مصرفی تهران وحومه شود.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از روابط عمومی دهیاری سولقان مهندس  ابراهیم عسگری دهیار دهستان سولقان  در گفت وگویی بابیان اینکه دهستان سولقان  وروستاهای تابعه یکی از قطب های تولید میوه گیلاس در تهران به شمار می رود واز لحاظ کیفی این گیلاس درجایگاه ممتازی در مقایسه با گیلاس های تولیدی سایر نقاط کشور قرار دارد افزود : محصول گیلاس یکی از تولیدات  محوری سر درختی دهستان سولقان و روستاهای سنگان، کیگا، رندان، کشار،  وردیج وواریش،طالون و... به شمار می رود وامسال شاهد پرباری  وپرمحصولی درختان گیلاس وتولید کیفی این محصول در این منطقه هستیم .

وی ادامه داد : با آغاز برداشت محصول گیلاس از چند روز پیش در دهستان سولقان روزانه بیش از۸ تن از  انواع گیلاس شامل سیاه تکدانه،سیاه مشهدی،سیاه پیش رس وگیلاس صورتی در سولقان برداشت وبا بسته بندی های متفاوتی به میدان مرکزی میوه وتره بار تهران  عرضه می شود .

وی با بیان اینکه این دهیاری با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان تهران مبادرت به ارایه آموزش های لازم به باغداران نموده است تا سطح تولید افزایش یابد تصریح کرد : بحمداله امروزه با ارایه آموزش های لازم سطح کیفی محصول برداشتی گیلاس در سولقان ارتقاء یافته و گیلاس تک دانه نوع مرغوب این محصول در سطح انبوهی برداشت وعرضه می شود . عسگری تصریح کرد: تولید میوه گیلاس در دهستان سولقان موجب اشتغال دایم وفصلی بیش از ۷۰۰ نفر شده والبته درتلاش هستیم تا زمینه ارتقاء کیفی وکمی این محصول و سطح کاشت گیلاس را افزایش دهیم، دهیار دهستان سولقان با اشاره به اقدامات دهیاری سولقان در راستای رونق تولید واشتغال افزود: با عنایت به تجربه موفق برگزاری جشنواره شاتوت درتابستان سال گذشته واستقبال مردم از عرضه بی واسطه محصولات کشاورزی ودامی درتلاش هستیم تا بازارچه محلی محصولات کشاورزی سولقان را به منظور  اشتغالزایی و عرضه بی واسطه محصولات کشاورزی، باغی وتبدیلی وحمایت از مشاغل خانگی ایجاد نماییم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار