کد خبر: 959642
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
هویت پیکر مطهر «شهید ابراهیم عشریه» از مازندران، «شهید علی ثامنی راد» از تهران و «شهید علی آقایی» از اردبیل از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و به‌زودی به کشور بازمی‌گردند.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، پیکر مطهر سه تن از شهدای مدافع حرمی که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در سوریه به شهادت رسیده و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفته بودند بعد از گذشت حدود سه سال از شهادت‌شان طی عملیات تفحص شهدا در سوریه کشف شد. هویت پیکر مطهر «شهید ابراهیم عشریه» از مازندران، «شهید علی ثامنی راد» از تهران و «شهید علی آقایی» از اردبیل از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و به‌زودی به کشور بازمی‌گردند.
شهید مهدی ثامنی‌راد فرزند داود در ۲۳ بهمن ۱۳۶۱ در شهر ری متولد شد. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه داد، در هفتم آذر ۱۳۸۸ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر به‌نام «فاطمه سلما» بود. شهید ثامنی راد یکی از رزمندگان فاتحین از لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله تهران بود. او در ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ در سن ۳۳ سالگی در جنوب حلی در سوریه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود‌الاثر جای گرفت. حالا بعد از گذشت چهار سال از شهادتش پیکر مطهر این شهید مدافع حرم به کشور بازمی‌گردد.
شهید مدافع حرم علی آقایی سال ۱۳۶۶ در اردبیل به دنیا آمد، فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران بود. او در ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) و مردم مظلوم و مسلمان منطقه راهی سوریه شد. این شهید پاسدار که از طریق سپاه حضرت عباس (ع) شهرستان اردبیل راهی سوریه شده بود در هفتم اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به‌دست نیرو‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود‌الاثر جای گرفت. حالا بعد از گذشت چهار سال از شهادتش پیکر مطهر این شهید مدافع حرم به کشور بازمی‌گردد.
ابراهیم عشریه فرزند شعبان اول شهریور ۵۶ در نکا به دنیا آمد و دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در نکا و خدمت سربازی را نیز در تهران گذراند. بعد از خدمت مقدس سربازی در کنکور شرکت کرد و در پیام نور شهرستان بهشهر در رشته ریاضی محض پذیرفته شد. در سال ۹۲ کارشناسی ارشد را در تهران خواند. شهید ابراهیم عشریه یکی از مربیان و اساتید تاکتیک فنون نظامی و فارغ‌التحصیل دانشگاه افسری امام حسین (ع) بود که به‌عنوان یک مستشار به سوریه رفت و در همین جبهه نیز به شهادت رسید. شهید عشریه ۲۰ اسفند ماه سال ۹۴ راهی سوریه شد. او ۲۵ فروردین ماه ۹۵ در منطقه العیس سوریه مفقودالاثر شد. با گذشت ۵۴ روز خبر شهادت وی رسماً تأیید شد و به‌عنوان شهید جاویدالاثر نام گرفت. از این شهید ۳۹ ساله سه دختر به‌یادگار مانده است. پیکر مطهر او بعد از گذشت سه سال از شهادتش در سوریه کشف و شناسایی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار