کد خبر: 959550
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
بسیاری از ماموریت‎ها و جلسه‌ها بیهوده و حالت تفریح دارد!
استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: بسیاری از ماموریت‌ها و جلسات ما بیهوده بوده و بیشتر حالت تفریح دارد؛ باید اینها را مدیریت کنیم چرا که منابع ما محدود است.

محمدرضا پورمحمدی  در سومین جلسه مشترک شورای برنامه‎ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1398 با اشاره به وضعیت توزیع اعتبارات در کشور اظهار کرد: در کشور توزیع اعتبارات بر اساس مدل خاصی مثل توجه به جمعیت، موقعیت جغرافیایی یا نیاز واقعی استان‎ها صورت نمی‌گیرد و همه ساله استان‎های غنی، غنی‎تر و استان‎های محروم نیز محروم‎تر می‎شوند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: از طرف دیگر از کل اعتبارات 3 تا 4 درصد، استانی بوده و حدود 97 درصد بودجه متمرکز و در اختیار وزارتخانه است.

پورمحمدی سهم استان آذربایجان‎شرقی را از بودجه سال 98 حدود 509 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای ما 85 تا 90 درصد است که باید این هزینه‎ها را کم کنیم؛ سیستم پرداختی ما هم به گونه‎ای است که هزینه‎ها مدام افزایش می‎یابد.

این مسوول با اشاره به روال مرسوم در دستگاه‎های اجرایی متذکر شد: وقتی پول نیست چه اصراری است مرخصی کارکنان را ذخیره کنیم؛ اگر ذخیره مرخصی حذف شود بسیاری از مسائل قابل حل است.

استاندار آذربایجان‎شرقی با انتقاد از پرداخت نامعقول اضافی کاری در ادارات گفت: اضافی کاری باید در مقابل کار اضافی پرداخت شود؛ بسیاری از ماموریت‎ها و جلسات ما بیهوده بوده و بیشتر حالت تفریح دارد؛ باید اینها را مدیریت کنیم؛ چرا که منابع ما محدود است.

مهلت 10 روزه به دستگاه‎ها جهت اصلاح آیین‎نامه شورای برنامه‎ریزی

پورمحمدی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به تصویب آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی تصریح کرد: دستگاه‎های اجرایی یک هفته تا 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات و نقطه‎نظرات خود را نسبت به آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

وی ابراز داشت: آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان مصوبه هیئت وزیران بوده و ما موظف به اجرای آن هستیم؛ هر چند شاید دارای ایراداتی باشد.

این مسوول افزود: قطعا نارسایی‎هایی در آیین‎نامه جدید وجود دارد و لازم است در ارتباط با این آیین‎نامه نقطه‎نظرات اعضای شورای برنامه‎ریزی استان مکتوب شود تا این نظرات را به وزیران مربوطه انتقال دهیم.

پورمحمدی ابراز داشت: دستگاه‎های اجرایی استان یک هفته تا 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات و نقطه‎نظرات خود را نسبت به آیین‎نامه جدید شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر