کد خبر: 959539
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
دختر جوانی که مدرک رانندگی حرفه‌ای دارد، مدعی است پس از اینکه معتاد به مواد مخدر شیشه شده‌است، برای تأمین هزینه مواد مخدر به عنوان راننده برای باند سارقان منازل استخدام شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، اعتیاد به مواد‌مخدر منشا جرائم زیادی است. در گفت‌وگو با سارقان معمولاً همگی مدعی هستند که به خاطر اعتیاد به مواد مخدر مرتکب جرم شده‌اند. بررسی پرونده دختر جوانی که وارد باند سارقان منزل شده است نشان می‌دهد، وی که دارای مدرک رانندگی حرفه‌ای است و خانواده پولداری داشته‌است، وقتی معتاد به شیشه می‌شود برای تأمین هزینه مواد مخدر به ناچار وارد باند سارقان می‌شود. این پرونده از چندی قبل با شکایت مردی از سارقانی ناشناسی به اتهام دستبرد به خانه‌اش در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: خانه‌ام در یکی از خیابان‌های شمالی تهران است. چند روز قبل همراه خانواده‌ام برای سفر به شمال کشور رفتیم. ساعتی قبل وقتی از مسافرت برگشتیم در خانه‌مان با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. قفل در خانه تخریب و وسایل داخل خانه هم به هم ریخته شده‌بود که حکایت از این داشت سارق یا سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. با طرح شکایت، پرونده به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه‌۵ دادسرای ناحیه‌۳۴ برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران پلیس با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند.
یکی از شاکیان گفت: شام خانه یکی از بستگانم دعوت بودیم. نیمه‌های شب وقتی همراه خانواده‌ام به خانه برگشتیم متوجه شدیم سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند و طلاها، پول و لپ تاپ و... سرقت کرده‌اند.
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد یکی از شاکیان به اداره پلیس رفت و گفت که سارقان لوازم سرقتی خانه‌اش را در کانال تلگرامی برای فروش آگهی داده‌اند.
بدین ترتیب مأموران با بررسی‌های تخصصی صاحب آگهی را که پسر جوانی به نام شهباز بود، شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان داد شهباز، سارق سابقه‌داری است که قبل از این چند باری به اتهام سرقت به زندان رفته است. در چنین شرایطی مأموران شهباز را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی یکی از دوستانش به نام مهرداد و دختر جوانی به نام مهتاب اعتراف کرد.
مأموران در ادامه مهتاب و مهرداد را هم بازداشت کردند.
صبح دیروز مهتاب برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد. متهم که مدرک رانندگی حرفه‌ای دارد و در دوران نوجوانی در مسابقات رالی شرکت می‌کرده‌است، هرگز فکر نمی‌کرد روزی معتاد به شیشه شود و به عنوان راننده با باند سارقان حرفه‌ای منازل تهران همکاری کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ماجرا را شرح داد.

گفت‌وگو با متهم‌
خودت را معرفی کن؟
مهتاب هستم ۲۷ ساله.
چه شد که وارد باند سارقان منزل شدی؟
به مواد مخدر شیشه معتادم و برای تأمین هزینه مواد وارد این باند شدم.
در باند سرقت چه نقشی داشتی؟
من دارای مدرک رانندگی حرفه‌ای هستم. یکسال پیش با مهرداد در پاتوق مصرف‌کنندگان مواد مخدر آشنا شدم. وقتی فهمید که رانندگی‌ام حرفه‌ای است از من خواست وارد باند سرقت آن‌ها شوم و به عنوان راننده با آن‌ها همکاری کنم. از آن روز به بعد من در قبال تأمین شیشه‌ام استخدام باند شدم.
چه شد که معتاد شیشه شدی؟
من خانواده پولداری داشتم و آن‌ها برای من همه امکانات را فراهم می‌کردند تا اینکه شش‌سال قبل با پسر جوانی دوست شدم و او به من ابراز علاقه کرد. قرار بود با هم ازدواج کنیم، اما او مرا فریب داد و بعد از مدتی هم مرا معتاد به مواد‌مخدر شیشه کرد.
به رانندگی علاقه داشتی؟
بله. از دوران کودکی رانندگی می‌کردم تا اینکه مدرک رانندگی گرفتم و حتی در مسابقات رالی هم شرکت می‌کردم.
در این مدت که سرقت می‌کردید از دست پلیس هم فرار کردید؟
بله، هم از دست پلیس و هم از دست صاحبخانه فرار می‌کردیم. من همیشه داخل کوچه پشت فرمان آماده حرکت بودم که چند باری مأموران و صاحبخانه ما را تعقیب کردند و من با رانندگی حرفه‌ای که کردم موفق به فرار شدیم.
چطور دستگیر شدید؟
معمولاً مهرداد و شهباز پول، طلا و تبلت و لپ‌تاپ و موبایل سرقت می‌کردند و بعد هم اموال سرقتی را برای فروش در کانال‌های تلگرامی آگهی می‌دادند که دست ما رو شد.
حرف آخر؟
هر گز فکر نمی‌کردم شیشه زندگی و جوانی‌ام را تباه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار