کد خبر: 959521
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
روزنامه اصلاح‌طلب شرق در یادداشتی با عنوان «ماشه تهدید، ماشه فرصت» بدون اشاره به ماهیت تجاوزکارانه پهپاد امریکایی نوشت: رویداد سرنگونی پهپاد امریکا و پیامد‌ها و پس‌لرزه‌های آن را باید نقطه عطفی در روابط به‌شدت متشنج ایران و امریکا بدانیم که می‌تواند از خاکستر آن ققنوس طلایی فرصتی طلایی بسازد و در جهت رفع تشنج از روابط آن دو، کارسازی کند».
سایت خبری مشرق در مطلبی انتقادی به رویکرد منفعلانه این روزنامه نوشت: اینکه، این روزنامه اصلاح‌طلب از به کاربردن کلیدواژه «پهپاد جاسوسی» امتناع کرده است و به جای آن از تعابیری همچون «پهپاد نظامی فوق مدرن» و «پهپادِ قیمت طلایی» استفاده کرده است. این میزان حقارت در طیف اصلاح‌طلب در مقابل امریکا در نوع خود شاهکار است. نویسنده یادداشت شرق با ادبیاتی حقارت‌آمیز نوشته است که «اگر ترامپ ماشه تهدید را نچکاند؛ ما باید ماشه فرصت را بچکانیم». این روزنامه اصلاح‌طلب، استیصال و ناتوانی امریکا در مواجهه با اقتدار ایران را لطفِ ترامپ جا زده و مدعی شده است حالا که ترامپ لطف کرد و به ایران حمله نکرد، از فرصت مذاکره استفاده کنیم!
این سایت خبری در ادامه انتقاد خود آورده است: طیف اصلاح‌طلب به «اصالت دستاورد» هیچ اهمیتی نمی‌دهد و حرفش این است که در هر شرایطی باید به «اصالت مذاکره» اهمیت دهیم. ما در موضوع هسته‌ای با امریکا مذاکره کرده و به توافق رسیدیم، در نهایت «هسته‌ای رفت ولی تحریم‌ها ماند»، اما این نتیجه خسارت‌بار هیچ اهمیتی برای طیف اصلاح‌طلب ندارد.
نویسنده یادداشت روزنامه شرق به سخن پندآموز یک سیاستمدار انگلیسی اشاره کرده که می‌گوید: «چوبی (مؤلفه قدرت) در دست بگیر و آرام صحبت کن». اما ظاهراً طیف اصلاح‌طلب می‌گوید، چوب (هسته‌ای، موشکی، منطقه‌ای و…) را (به امریکا) بده و دهانت را هم ببند!
دعوت و تشویق به مذاکره با دولت امریکا در شرایط کنونی در حالی است که اکنون بسیاری از صاحبنظران سیاسی از دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب، آن را معادل تسلیم مقابل امریکا ارزیابی می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار