کد خبر: 959506
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی
مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۱۰۰ عنوان کتاب ما موضوع دفاع مقدس در ستاد کنگره ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان تدوین می شود.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۱۰۰ عنوان کتاب fhموضوع دفاع مقدس در ستاد کنگره ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان تدوین می شود.

سرهنگ غلامرضا کریمی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از این کتاب‌های رونمایی شده و بقیه تا سه ماه آینده آماده و رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های ستاد کنگره ملی نقش حضرت امام (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با ایجاد کمیته‌هایی از جمله کمیته نقش حضرت امام (ره) فعالیت خود را از سه سال گذشته آغاز کرده است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کمیته نقش پیشینه رزم از جمله مهمترین بخش های این کنگره برای جمع آثار شهدا و رزمندگان در استان است و از ۲ سال گذشته کار جمع آوری آثار شهدا در این استان کلید خورد.

سرهنگ کریمی افزود: نقش حضرت امام خمینی (ره) از جمله مهمترین عواملی است که کنگره بزرگداشت شهدای استان مرکزی را از سایر استان‌ها متمایز کرده و رسالت سنگینی را برای معرفی نقش ارزنده بنیانگذار انقلاب اسلامی در دوران انقلاب و دفاع مقدس در سطح کشور و جهان برعهده سایر دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم قرار داده است.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۲ اجلاسیه با موضوعات علمی و دانشگاهی در کنگره ملی نقش حضرت امام (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان برنامه ریزی شده که تا کنون سه اجلاسیه شامل سنگرسازان بی سنگر در شهرستان فارهان، کارگری در ساوه و مدافعان حرم در دلیجان برگزار شده است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اجلاسیه ۱۲۰ شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ششم تیرماه امسال در اراک برگزار می‌شود.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه طلاب و روحانیون، نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی، ورزشکاران، پیشکسوتان جهاد و نیروهای مسلح، نقش امام (ره) بانوان، دانشگاهیان و اجلاسیه نهایی کنگره از دیگر اجلاسیه های کنگره حضرت امام (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

وی ادامه داد: ۲۵ جلد فرهنگنامه نیز تهیه، تدوین و چاپ شده است و در کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی رونمایی می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی افزود: راه اندازی سایت شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، نامگذاری تعدادی از اماکن به نام شهدا و ساخت المان شهدا در سطح استان از دیگر برنامه‌های این مرکز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تری این کنگره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان مهرماه امسال میهمان کنگره ملی نقش امام (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان است که اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز یکی از جمله اجلاسیه های مهم این کنگره است.

«شهریار فولادوند» افزود: اجلاسیه ۱۲۰ شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، الگوسازی و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان جامعه با مبانی ارزشی و اعتقادی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۵۰ شهید دانش آموز و ۱۸۱ شهید فرهنگی شناخته شده در استان مرکزی وجود دارد که برای معرفی و الگو سازی این شهدا سه جلد کتاب مرجع از سرگذشت این شهدای والامقام تهیه و تولید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برگزاری ۴۲ یادواره شهدا در مدارس استان، برگزاری کنگره شهدای شاخص، برگزاری مسابقات فرهنگی با نام شهدا، تغییر و نام گذاری ۳۵۰ فضای علمی و ورزشی آموزش و پرورش به نام شهدا، شناسایی زندگی نامه شهدا به داشن آموزان، تجلیل از خانواده شهدا و تهیه عکس شهدا در قطعه‌های ۷۰ در ۵۰ و جمع آوری ۱۰۰ هزار جلد سند شهدا و تحویل به مرکز حفظ آثار از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان برای شناسایی شهدا است.

فولادوند گفت: اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی پنجشنبه ششم تیرماه در اراک برگزار می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر