کد خبر: 959247
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: اجرای بیش ۲۰۰ عنوان برنامه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر برای این استان تدارک شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: اجرای بیش ۲۰۰ عنوان برنامه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر برای این استان تدارک شد.

احمد ملک حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: برپایی نمایشگاه دایم و سیار پیشگیری از اعتیاد، تجلیل از دستگاه های فرهنگی دخیل در امر مبارزه با موادمخدر و خانواده های معظم شهدای این حوزه، اجرای مسابقه های فرهنگی و ورزشی و اجرای همایش مشترک با اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با هدف ارایه آموزش های پیشگیری از اعتیاد ۷۰۰ نفر از فرهنگیان استان بخشی از این برنامه ها است.

وی اظهار داشت: اجرای تئاتر خیابانی با موضوع اعتیاد، بازدید از مراکز درمان و نگهداری معتادان، پذیرش رایگان معتادان در مراکز درمانی و نگهداری معتادان، پرواز بادبادک ها و برپایی نمایشگاه های سیار و ثابت پیشگیری از اعتیاد در پارک های بزرگ استان بخش دیگری از برنامه های این هفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: برگزاری مسابقه فوتسال بهبود یافتگان، برگزاری کارگاه های آموزشی ترک اعتیاد، برپایی ایستگاه های نقاشی کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری، ویژه برنامه هایی در مهدهای کودک و غربالگری معتادان نیز بخش دیگری از برنامه های این هفته در استان مرکزی است.

ملک حسینی اضافه کرد: افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت در جامعه از مهمترین اهداف اجرای برنامه های این هفته در استان است.

وی ادامه‌داد: بهره گیری از ظرفیت های سمن ها و تشکل های مردمی محور فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی است و در این راستان تا کنون ۱۲۳ سمن در استان سازماندهی شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در نقاط مختلف این استان کشف شد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

ملک حسینی اضافه کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مخدر نیز پارسال در استان مرکزی کشف و ضبط شد که در این فرآیند بیش از ۱۳ هزار نفر دستگیر شدند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار داشت: مجموعه اقدامات و فعالیت های این شورا در پنج حوزه، درمان، حمایت های اجتماعی، مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری، توسعه سازمان های مردم نهاد و حوزه حقوقی است که برای هر یک از این اقدامات برنامه های مدونی تدوین می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر