کد خبر: 959081
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر الکترونیکی کردن فرایند تشکیل پرونده و احراز ایثارگری تأکید کرد و گفت: بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به زیرساخت‌های فنی ایجاد شده در سامانه الکترونیکی بنیاد فرایند احراز ایثارگری تا مهرماه سال جاری کاملاً الکترونیکی می‌شود.
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و گرامی داشت روز بسیج اساتید گفت: شهید چمران به عنوان نابغه‌ای علمی، عارف، مدیری شایسته و پایه‌گذار حرکت‌های رهایی‌بخش سرزمین‌های اسلامی فلسطین و لبنان الگویی تمام‌عیار برای اساتید و دانشگاهیان ایران اسلامی است.
وی با تأکید بر ضرورت مقاومت در برابر توطئه‌های آمریکا در جنگ اقتصادی و اعمال جنگ روانی علیه ملت ایران گفت: اساتید بسیجی دانشگاه با علم، ایمان و روحیه ایثارگری خود می‌توانند نقش برجسته‌ای در افزایش توان و به‌کارگیری علوم و فنون برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان داشته باشند.
نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد در خصوص فعالیت‌های این اداره کل، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در آن مجموعه و رسیدگی به بیش از ۵۷۰۰ پرونده در کمیسیون مرکزی احراز در طی سال گذشته گفت: رسیدگی سریع به تقاضا‌ها و احقاق حقوق ایثارگران و همچنین رعایت دقیق قوانین و مقررات در احراز ایثارگری آنان از مهم‌ترین موضوعاتی است که در فرآیند احراز ایثارگری باید مورد توجه مسوولان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از ۱۵۰۰ پرونده دریافتی از ستاد کل نیرو‌های مسلح که مربوط به بند الف. ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و رزمندگان دارای سابقه مجروحیت و فاقد مدارک بالینی هستند، بیش از ۶۰۰ مورد آن‌ها در کمیسیون احراز تأیید شده است گفت: در مورد مابقی این پرونده‌ها هم به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود و در کمیسیون پزشکی تعیین درصد می‌شوند.
معاون رییس جمهور تأکید کرد: با توجه به محدودیت زمانی در قانون برنامه ششم توسعه ضرورت دارد هرچه سریع‌تر با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح مابقی درخواست‌ها هم جمع‌آوری و مورد رسیدگی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی بر الکترونیکی کردن فرایند تشکیل پرونده و احراز ایثارگری تأکید کرد و گفت: بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به زیرساخت‌های فنی ایجاد شده در سامانه الکترونیکی بنیاد تا مهرماه سال جاری فرایند احراز ایثارگری کاملاً الکترونیکی می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه تمامی پرونده‌های احراز شهدا و جانبازان مدافع حرم تعیین تکلیف شده‌اند، در خصوص کارت‌های ایثارگری گفت: تاکنون برای بیش از ۶۱۵ هزار نفر از ایثارگران کارت شناسایی ایثارگری صادر و تحویل خانواده‌ها شده است و ۳۰۰ هزار نفر از افراد باقی‌مانده نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی درخواست کارت ایثارگری اقدام کنند تا کارت‌های جدید برای آنان صادر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار