کد خبر: 958858
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
گزارش «جوان» از پایان هفته سوم لیگ ملت‌ها به میزبانی ارومیه
هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی یک‌شنبه شب به میزبانی ارومیه به پایان رسید که تیم کشورمان با سه برد، گام بلندی برای صعود به مرحله نهایی برداشت.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیگ ملت‌های والیبال برای ایران در سال ۲۰۱۹ متفاوت‌تر از هر دوره دیگری است، اگر در چند سال اخیر والیبال‌دوستان بیشتر از آنکه تعداد برد‌های والیبال را بشمرند، شکست‌هایشان را می‌شمردند، اما در فصل جاری لیگ ملت‌ها همه چیز تفاوت دارد. هفته سوم لیگ ملت‌ها در حالی یک‌شنبه شب در ارومیه به پایان رسید که صدر لیگ ملت‌ها نه در قرق تیم‌های بلند آوازه و پرافتخار والیبال دنیا بلکه در اختیار ایران است و شاگردان کولاکوویچ با کارنامه‌ای که کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد، با هشت برد و تنها یک باخت در سه هفته گذشته از لیگ ملت‌ها، در بالای جدول ایستاده‌اند. حالا آن‌ها خودشان را مهیای هفته چهارم لیگ ملت‌ها در اردبیل می‌کنند تا بتوانند یک امتیازهایشان را برای فینال لیگ ملت‌ها در شیکاگو جمع کنند و پس از پنج سال دوباره در جمع شش تیم برتر مرحله نهایی لیگ ملت‌ها باشند.

۳ برد از ۳ بازی
هفته سوم لیگ ملت‌ها، بهترین نمایش شاگردان کولاکوویچ در این رقابت‌ها بود؛ هفته‌ای که با سه برد برابر تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه برای کشورمان همراه بود. پیروزی ۳ بر صفر مقابل کانادا و روسیه و ۳ بر ۲ برابر لهستان کارنامه موفق تیم کشورمان در ارومیه بود آن هم با واگذاری تنها دو ست و کسب هشت امتیاز که سبب شد تا جایگاه شاگردان کولاکوویچ در صدر جدول محکم شود. البته والیبالی‌ها فرصتی برای جشن گرفتن ندارند و باید خودشان را آماده ادامه ماراتن پنج هفته‌ای مرحله گروهی لیگ ملت‌ها کنند، اما این بار قرار نیست بار سفر را ببندند و برای هفته چهارم راه دوری بروند، آن‌ها در هفته چهارم هم میزبان هستند و پس از ارومیه، این بار در اردبیل از حریفانشان پذیرایی می‌کنند. در هفته چهارم این مسابقات که از جمعه در اردبیل آغاز می‌شود، تیم کشورمان به ترتیب در روز‌های ۳۱ خرداد، اول و دوم تیرماه به ترتیب به مصاف تیم‌های پرتغال، استرالیا و فرانسه می‌روند.
کولاکوویچ در حالی شاگردانش را مهیای هفته چهارم می‌کند که برخلاف کارنامه‌اش در دو فصل گذشته لیگ ملت‌ها همراه ایران، این بار از همه چیز راضی است و وعده صعود به مرحله نهایی را می‌دهد: «کیفیت بالای ملی‌پوشان ایران موجب می‌شود تا برای هر امتیاز بجنگند و تمام تلاش خود را می‌کنیم که به فینال مسابقات راه پیدا کنیم.»

پرشور‌ها
پس از پایان هفته سوم لیگ ملت‌ها در ارومیه به نظر می‌رسد همه از برگزاری مسابقات در خارج از تهران راضی‌هستند، به خصوص که تماشاگران ارومیه‌ای با حضور پرشورشان صحنه‌های به یادماندنی را برای لیگ ملت‌ها ثبت کردند و با این حضور پرشور در سالن ۶ هزار نفری غدیر، می‌توانید استقبال چند ۱۰ هزار نفری از نمایش بازی‌ها در پارک‌های ارومیه را اضافه کنید تا دستتان بیاید که برای مردم ارومیه، والیبال تنها یک ورزش نیست بلکه زندگی است.
توصیف توماس ساملوو سرمربی روسیه و ویتال هنین سرمربی لهستان از جو سالن جالب توجه است. ساملوو می‌گوید: «فشار زیادی از طرف تماشاگران به ما وارد شد و بازیکنان من حس کردند که باید توپ را به گونه‌ای بزنند که بترکد.» هنین هم معتقد است: «ما با تمام توان جنگیدیم، اما فکر می‌کنم به هواداران باختیم، باید به این هواداران که یکی از عوامل باخت ما بودند افتخار کنید.»

یک تجربه فوق‌العاده برای همه
ایگور دولینسک ناظر فدراسیون جهانی والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌ها در گفت‌وگو با «جوان» هم بر میزبانی موفق ایران صحه می‌گذارد. دولینسک ارزیابی‌اش از میزبانی ارومیه را اینطور بیان می‌کند: «یک هفته خیلی موفق را در ارومیه دیدیم، همه تیم‌ها برای پیروزی می‌جنگیدند و مبارزه‌های خیلی خوبی را دیدیم که قطعاً نشان‌دهنده کیفیت بالای لیگ ملت‌هاست.»
ناظر فدراسیون جهانی والیبال، تماشاگران ایرانی را هم بی‌نظیر می‌داند: «میزبانی خیلی خوب بود، حضور ۵ هزار نفر در سالن، سروصدای خیلی زیادی ایجاد و به شدت تیم‌شان را تشویق می‌کردند، چنین جوی را در هر روز هر جای دنیا نمی‌توان دید، سالن برگزاری مسابقات خیلی زیبا و شکیل بود و هر بازیکنی دوست دارد در این سالن بازی کند و همه چیز واقعاً باورنکردنی زیباست. خیلی خوشایند است که این همه تماشاگر در سالن حضور داشتند. فقط جالب بود که برای تماشای بازی میزبان تماشاچی به مسابقات نمی‌آمد و برای بقیه بازی‌ها هم سالن پر می‌شد. وقتی هم حتی سالن خالی بود، منظره زیبا و جالبی داشت. هر کسی که به اینجا آمد یک تجربه خوب برایش بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار