کد خبر: 958720
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی و ایجاد سود اقتصادی در این بخش، موجب مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان شده است که این روند باید ادامه یابد.

محمدرضا پورمحمدی در جمع مدیران و فعالان بخش کشاورزی استان به مناسبت هفته جهادکشاورزی و سالگرد تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل، تشکیل این نهاد انقلابی را حاصل درایت امام و نگاه عمیق ایشان به مسائل در روزهای اول انقلاب دانست و اظهار داشت: با تحریم‌های اقتصادی اخیر، اعتقاد به نقش اثرگذار بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی دوباره زنده شده و بسیاری از صنایع وابسته به این بخش تقویت شده است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که در بخش کشاورزی به یک ساماندهی مناسب و تولید پایدار در استان رسیده‌ایم که از این بابت از همه دست‌اندرکاران و فعالان این بخش قدردانی می‌کنم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه متاسفانه در زیر پرچم توسعه، آسیب‌های زیادی به بخش کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها وارد شده است، افزود: با وجود اتفاقات خوبی که در این بخش افتاده، اما هنوز هم بیشترین اتلاف منابع آب در بخش کشاورزی است که لازم است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، برخی از رویکردهای این حوزه تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده نهاده‌های دامی کشور وارداتی است، یادآور شد: تعریف راهبردهای جدید متناسب با شرایط اقتصادی در بخش کشاورزی ضروری است و امروز هم باید به سمت تولید داخلی و تأمین پایدار نهاده‌ها برویم.

پورمحمدی با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی، نیازهای اساسی مردم را هدف گرفته است، گفت: برخی از اقدامات اخیر در ساماندهی بازار کالاهای اساسی، نشان داد که بیشتر مشکلات بازار، ساختگی و روانی است و با تدبیر به‌موقع می‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی حمایت شود، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات باغی و دامی، تفاوت فاحش قیمت محصولات از مبدأ تولید تا عرضه در بازار است که باید با حذف واسطه‌ها این تفاوت را کم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر فراهم کردن جاذبه‌های فعالیت در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی و ایجاد سود اقتصادی در این بخش، موجب مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان شده است که این روند باید ادامه یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر