کد خبر: 958717
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه همه دانشگاهیان و در این میان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها باید بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان مسلط، جریان‌ساز و عمومی در جامعه تبدیل کنند، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند در تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب و گفتمان‌سازی آن نقش مهمی را ایفا کنند.

میلاد عبدی  با بیان اینکه  این بیانیه را می‌شود به عنوان نقشه راه منسجم و پارادایم قابل اتکا، برای برداشتن  گام دوم انقلاب عنوان کرد، اظهار داشت: این بیانیه در حول سه محور اصلی به رشته تحریر در آمده است، سیر و سرگذشت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی و توصیه‌هایی به جوانان برای تبدیل ایران به الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی اضافه کرد: به نوعی می‌توان گفت در این بیانیه  مقام معظم رهبری با پرداختن به چگونگی شکل‌گیری انقلاب با آن ویژگی‌های ممتاز موجود در روح انقلاب اسلامی  در صدد آن هستند تا یک بینش صحیح و عمیق از گذشته انقلاب اسلامی داشته باشیم .

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای پیشرفت و برداشتن محکم گام دوم انقلاب باید گذشته را خوب بشناسیم و تجربه اندوزی‌های لازمه صورت بگیرد تا به عنوان پشتوانه مهم فکری و تئوریک و عملی در آینده به کار گرفته شود.

به گفته وی از طرفی هم بازخوانی و شناخت سرگذشت مهم است، به این دلیل که  تحریف و دروغ پردازی دشمن نسبت به گذشته انقلاب اسلامی که از هیچ تلاش و پول و ابزار و.. فروگذاری نمی‌کند، خنثی و ابطال شود.
 

بیانیه گام دوم انقلاب، سند حرکت راه و اقتدار ایران اسلامی است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی داشته که به سبب آن امروزه در بیشتر کشورهای بیدار اسلامی روح انقلاب و استکباری ستیزی دمیده شده است، یادآور شد: این ویژگی‌ها عبارتند از عدم خیانت به آرمان در طول 40 سال پر افتخار، مطرح کردن دین و دنیا در کنار هم، تاریخ مصرف نداشتن شعارهای جهان به دلیل آمیخته بودن این شعارها با فطرت بشر در همه عرصه‌ها، دارای انعطاف و فقدان انفعال، پایبندی به اصول و مرزبندی با رقیبان و دشمنان  و قدرتمند اما مهربان، باگذشت و مظلوم.

این فعال دانشجوی دانشگاه آزاد در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال اینکه در این بیانیه توجه زیادی به جوانگرایی شده، در این راستا نقش دانشجویان را چگونه تحلیل می‌کنید؟، خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه خاص و ویژه‌ای نسبت به جوانان داشتند. چون جوانان به‌خصوص جوان انقلابی با فکر، شعور، شور، با خلاقیت و نوآوری و شادابی خود می‌توانند و این آمادگی را هم دارد که به عنوان موتور پیشران انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

وی تاکید کرد: حتی مقام معظم رهبری توصیه‌هایی نیز برای جوانان در خصوص آماده‌سازی و خودسازی در جهت حضور فعال و راه‌گشا در گام دوم انقلاب تبیین کردند.

به گفته وی این همه تاکید ایشان نسبت به جوانان در بیانیه و سخنرانی‌هایشان بیانگر آن است که به جوانان باید به معنای واقعی کلمه اعتماد شود و میدان را برای حضور آنها فراهم کرد. به طوریکه خود معظم‌له در انتصابات اخیرشان این اصل را مورد توجه قرار دادند و از ظرفیت جوانان بهره بردند.
 

دانشگاه‎ها بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان عمومی تبدیل کنند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه نیاز اساسی و اولویت اصلی برای کشور است که از ظرفیت جوانان انقلابی دغدغه‌مند به نحو هر چه بهتر و شایسته‌تر در سطوح مدیریتی و اجرایی کشور بهره گرفته شود، یادآور شد: چون این جوان است که دارای ذهنی فعال و پویا و سرشار از خلاقیت و نوآوری است که در همه حوزه‌ها اقتصاد و سیاست و فرهنگ و...  می‌تواند  راهگشا باشد.  ولی چه گفته شود که این اعتماد و اعتقاد به جوانان هنوز در بین مسوولان غالب نشده است و صرفا حالت کلیشه‌ای به خود گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه  در این خصوص دانشگاه‌ها می‌توانند در تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب و گفتمان‌سازی آن نقش مهمی را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه نقش تشکل‌های دانشجویی که قشر جوان تحصیل کرده و دغدغه‌مند نسبت به راه انقلاب را بر خود می‌بیند از دو لحاظ برجسته می‌شود، اولا اینکه دانشجویانی که در تشکل‌های دانشجویی و انقلابی فعالیت می‌کنند به عبارتی افرادی هستند که نسبت به انقلاب و ارزش و آرمان‌های آن دغدغه‌مند هستند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کنند و رشد آنها در فضای تشکیلاتی و آزمون و خطا آنها در چنین فضایی می‌توان  به عنوان  اندوخته و ظرفیت مهم در گام دوم انقلاب به شمار رود که می‌تواند مسوولیت‌های مهمی را بر اساس تجربیاتی که از کار تشکیلاتی کسب کرده عهده‌دار شوند. همانطور که مقام معظم رهبری در یکی از توصیه‌هایشان نسبت به جوانان بر امر شانه خالی نکردن از زیر بار مسوولیت در همه میدان‌ها تاکید داشتند.

به گفته وی ثانیا تشکل‌های دانشجویی در تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب می‌توانند در وهله اول حلقه‌های مطالعاتی درون تشکیلاتی پیرامون بیانیه برگزار کنند و از طرفی هم برای تبیین و تحلیل در سطح دانشگاه با طرح نشست‌های مختلف و کرسی‌های آزاداندیشی نسبت به این مهم قدم بردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر