کد خبر: 958590
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: باید در برخورد با مردم، رفتار پلیس را حرفه‌ای کنیم و اگر ما انتظار رفتار حرفه‌ای از فرمانده‌هان و همکارانمان داریم در وهله اول باید آن‌ها را توانمند کنیم.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: سردار حسین رحیمی با بیان این مطلب در حاشیه افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور پایتخت توضیح داد: این کارگاه برای ارتقای رفتار پلیس برگزار شده که در گام اول برای فرمانده‌هان و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی کلاس‌های ایمن‌سازی وحرفه‌ای کردن رفتار فرمانده‌هان را آغاز کردیم و کارگاه آموزشی برای فرمانده‌هان و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد. تلاش ما این است که این دوره‌ها برای ارائه خدمات بهتر و حرفه‌ای به مردم و جامعه برگزار شود.
او درباره توانمند‌سازی مدیران گفت: مسئولیت و مأموریت مدیریت ترافیک در تمام شهر‌ها و محور‌های مواصلاتی بر عهده پلیس است از همین رو باید اعمال قانون‌هایمان را هدفمند کنیم. همچنین در بحث مشاوره و ارائه خدمات باید جدی‌تر برخورد کنیم و در بحث آموزش رانندگان متخلف باید با برنامه پیش برویم که تمام این موارد در این کارگاه‌ها دیده شده است. سردار رحیمی تأکید کرد: باید در برخورد با مردم رفتار پلیس را حرفه‌ای کنیم و اگر ما انتظار رفتار حرفه‌ای از فرمانده‌هان و همکارانمان داریم در وهله اول باید آن‌ها را توانمند کنیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که برای توقف ممنوع‌ها قبل از به اتمام رسیدن طرح زوج و فرد چه اقداماتی انجام شده است، گفت: مردم از توقف‌های دوبل و سوبل گلایه‌مند هستند که بخشی از ترافیک تهران نیز مربوط به این موضوع است. ما اقدامات‌مان را شروع کردیم و در هفت الی هشت نقطه سد معبر‌های مهم را جمع‌آوری کردیم و باز هم ابلاغ شده است که هر منطقه راهنمایی و رانندگی مکلف هستند با سدمعبر‌ها برخورد کنند. به گفته وی در تهران روزانه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تصادف اعم از جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که در تمام این موارد پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند.
رحیمی افزود: به طور میانگین روزانه در ۳۰۰‌فقره از تصادفات خسارتی و ۶۰ فقره تصادفات جرحی در تهران کروکی کشیده می‌شود.

پول بدهید، تردد کنید
سردار مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم درباره طرح جدید ترافیک گفت: از ابتدای تیرماه براساس مصوبات شورای ترافیک شهر و شورای اسلامی شهر تهران افرادی که دارای پلاک تهران هستند ۲۰‌روز در هر فصل می‌توانند به صورت رایگان در این محدوده تردد کنند و بعد از ۲۰‌روز نیز می‌توانند با پرداخت عوارض تردد داشته باشند. مبلغ عوارض نیز ۵۰ درصد مبلغ طرح ترافیک است. این مبلغ نیز به مواردی مانند معاینه فنی خودرو نیز بستگی دارد، یعنی اگر خودرویی معاینه فنی داشته باشد، طبعاً هزینه کمتری پرداخت می‌کند و همچنین چنانچه در ساعت غیرپیک مراجعه کنند، باز هم هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. همچنین محدودیتی برای تردد نداریم و فقط پرداخت هزینه است طبیعتاً پرداخت هزینه در بلندمدت باعث کاهش تردد می‌شود و مردم را ترغیب می‌کند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
سردار مهماندار درباره جریمه افرادی که در این محدوده وارد می‌شوند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده و اعتبار خریداری می‌کنند عوارض از اعتبار آن‌ها کسر خواهد شد، اما چنانچه کسی خارج از مدت ۲۰‌روز در این محدوده تردد کند تا دوماه فرصت دارد تا عوارض خود را پرداخت کند. شهرداری نیز بلافاصله بعد از تردد در این محدوده برای فرد پیامکی ارسال می‌کند و شهروند تا دوماه فرصت پرداخت عوارض را دارد و چنانچه در این مدت زمان عوارض را پرداخت نکند جریمه خواهد شد و علاوه بر اینکه مبلغ عوارض به عنوان عوارض معوق در سامانه شهرداری ثبت خواهد شد شماره پلاک برای پلیس نیز ارسال می‌شود و فرد به مبلغ ۲۰‌هزار تومان برای هر بار تردد غیرمجاز جریمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار