کد خبر: 958445
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ به میزبانی برزیل آغاز شد
آغاز کوپا آمه‌ریکا شور و هیجان فوتبالی را دوباره در امریکای جنوبی به اوج رسانده است. رقابت‌های جام ملت‌های امریکا ۲۰۱۹ در حالی از صبح امروز به میزبانی برزیل آغاز شده‌است که تیم‌های مدعی هر یک برای رسیدن به جام قهرمانی انگیزه‌ها و همچنین چالش‌های خاص خود را دارند. حضور ژاپن و قطر به عنوان نماینده آسیا در رقابت‌های این دوره در نوع خود جالب توجه است. ضمن اینکه برزیل میزبان در غیاب نیمار از سوی هوادارانش برای تصاحب جام قهرمانی تحت فشار است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: 
قناری‌ها تحت فشار
تیم ملی برزیل برای برآورده کردن انتظارات هوادارانش کار سختی در پیش دارد. این تیم از سال ۲۰۰۷ تاکنون هیچ جامی به دست نیاورده و این مسئله فشار را روی تیم تیته بالا برده‌است. میزبان در حالی بامداد امروز دیدار افتتاحیه را مقابل بولیوی برگزار کرد که از نظر مردم این کشور دیگر زمان آن رسیده که قناری‌ها طلسم ناکامی‌هایشان را بشکنند. با این حال آسیب دیدگی نیمار شرایط را برای برزیل سخت‌تر کرد، ستاره پاریسن ژرمن باید بازی‌های تیمش را از بیرون گود تماشا کند و سرمربی نیز باید جای خالی او را به هر شکل پر کند. البته تیته معتقد است که غیبت نیمار بیش از حد توسط رسانه‌ها بزرگنمایی شده‌است: «آنقدر که در رسانه‌ها از نیمار صحبت می‌شود در اردوی تیم ملی برزیل حرف او نیست. او یکی از سه فوتبالیست برتر دنیا است، ولی به هر حال اتفاقی است که افتاده و ما باید بدون او برای درخشش در این رقابت‌ها بجنگیم.» برزیلی‌ها در نبود نیمار پرحاشیه باید از اعتبار فوتبال این کشور دفاع کنند. برزیل در گروه اول رقابت‌ها با بولیوی، پرو و ونزوئلا همگروه شده و به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از آن‌ها بتوانند سد راه صعود آسان همزمان با صدرنشینی میزبان شوند.

مسی وارد می‌شود
در غیاب نیمار، لیونل مسی تک ستاره بی‌رقیب کوپا آمه ریکا محسوب می‌شود. مسی سال‌هاست که بابت عملکرد ضعیفش در تیم ملی آرژانتین با انتقاد‌های تندی مواجه است و او هرگز نتوانسته انتظارات مردم کشورش را برآورده کند. مسی، دی‌ماریا و آگرو سه بازیکن قدیمی آرژانتین در کوپا ۲۰۱۹ هستند که لیونل اسکالونی، سرمربی این تیم امید زیادی به درخشش آن‌ها دارد. آلبی سلسته نیز سال هاست جامی را بالای سر نبرده و حتی دوره گذشته نیز نتوانست در مصاف با شیلی در فینال کوپا موفق شود. آرژانتین بامداد فردا در اولین دیدار کلمبیا را پیش رو دارد و یک برد مقتدرانه می‌تواند شروعی رؤیایی برای شاگردان اسکالونی رقم بزند.
با این حال تیم کارلوس کی‌روش در مصاف با رقبای امریکای جنوبی حریف دست و پا بسته‌ای نیست. کی‌روش که اعتقاد زیادی روی دفاع چند لایه و بازی تدافعی دارد قطعاً نکات لازم را به شاگردانش قبل از رؤیارویی با تیم مسی تذکر داده ضمن اینکه فالکائو و خامس رودریگز هم امید‌های اول کلمبیا برای گلزنی به حساب می‌آیند. کلمبیا پیش از شروع جام ملت‌ها پرو را با سه گل شکست داد. کی‌روش پیش از شروع رقابت‌ها مدعی شد تیمش فرصت قهرمانی در خاک برزیل را دارد: «بازیکنان با کیفیت و با انگیزه‌ای در اختیار دارم که همگی آن‌ها شایستگی حضور در ترکیب اصلی را دارند و انتخاب برای من سخت است. با توجه به کیفیت، تجربه و استعدادی که در بین بازیکنان تیمم می‌بینم فرصت خوبی برای قهرمانی داریم. امیدوارم که بهترین نتایج را در این رقابت‌ها کسب کنیم.» علاوه بر آرژانتین و کلمبیا در گروه دوم، دو تیم دیگر نیز حضور دارند، قطر و پاراگوئه. قطر به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت‌ها حضور دارد و به همراه پاراگوئه تلاش می‌کنند تا شگفتی‌ساز بازی‌ها لقب بگیرند. این دو تیم فردا شب در اولین دیدار خود در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

تقابل قهرمان با ژاپن
نگاهی به بازی‌های گروه سوم نشان می‌دهد که قهرمان دو دوره گذشته (۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش باید سختی‌های زیادی را تحمل کند. تیم ملی شیلی با هدایت رینالدو روئدا پا به رقابت‌ها می‌گذارد و در گروهی که تیم‌های اروگوئه، اکوادور و ژاپن حضور دارند قطعاً باید منتظر بازی‌های سخت باشد. اروگوئه هم لوئیز سوارز را در ترکیب دارد و به گفته تابارس، سرمربی این تیم مصدومیت این بازیکن به صورت کامل برطرف شده است. اروگوئه با ۱۵‌قهرمانی پرافتخارترین تیم این جام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار