کد خبر: 958322
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، گفت هنوز حتی برای فکر کردن به توافق هم زود است، چراکه هیچ‌یک از طرفین آمادگی چنین کاری را ندارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه در واکنش به سفر «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن به تهران، گفت به نظر می‌رسد که هنوز برای توافق زود است و نه تهران و نه واشنگتن آماده چنین توافقی نیستند.

وی در توییتر نوشت: «از اینکه نخست‌وزیر "آبه" برای ملاقات با آیت‌الله علی خامنه‌ای به تهران رفت متشکرم، اما شخصا احساس می‌کنم که هنوز حتی برای فکر کردن به یک توافق، زود است.»

ترامپ افزود: «نه آن‌ها آماده‌اند، و نه ما.»

آبه روز چهارشنبه در اولین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به تهران در چهار دهه گذشته به ایران آمد و با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد. وی پیش از این سفر، گفته بود قصد دارد برای کاهش تنش‌ها در منطقه، با مقام‌های ایرانی و آمریکایی رایزنی کند.

رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار با شینزو آبه تأکید کردند که «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.»

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار