کد خبر: 958174
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
محققان دانشگاه هاروارد در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، درمان فشار خون بالا، حذف نمک و از بین بردن چربی‌ها منجر به حفظ جان سالانه ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: محققان دانشگاه هاروارد در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، درمان فشار خون بالا، حذف نمک و از بین بردن چربی‌ها منجر به حفظ جان سالانه ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند، در صورتی که افراد برای حفظ سلامتی خود و درمان بیماری‌هایی نظیر فشارخون بالا عجله کنند شمار بیماری‌های قلبی به میزان قابل توجهی تا سال ۲۰۴۰ کاهش می‌یابد.

کارشناسان باور دارند، رعایت این سه فاکتور منجر به حفظ جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شود؛ تنها کافیست افراد برای درمان فشارخون خود اقدام کنند، نمک را حذف کنند و ورزش را جزء برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

به گفته کارشناسان رعایت این سه فاکتور در کاهش مرگ و میر افراد تأثیر می‌گذارد و ما می‌توانیم تا بیست سال آینده اثرات آن را به وضوح ببینیم.

به گفته یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد، کاهش ۳۰ درصدی مصرف نمک برابر با حفظ زندگی دست کم ۴۰ میلیون نفر است.

دانشمندان تأکید می‌کنند، حتی اگر اجرای چنین برنامه‌ایی به زمان و هزینه نیاز داشته باشد بهتر از این است که افراد مریض شوند و زمان از دست برود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار