کد خبر: 958030
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کره‌جنوبی– ایران، امروز ساعت ۱۵:۳۰
سرمربی بلژیکی تیم ملی کشورمان در دومین تجربه مربیگری‌اش روی نیمکت ایران در بازی تدارکاتی عصر امروز مقابل کره، شاگردانش را با هدف حفظ رکورد شکست‌ناپذیری هشت ساله ایران مقابل کره که میراث کی‌روش است به میدان می‌فرستد.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: آزمون سخت مارک ویلموتس خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد، رسیده، جایی که او عصر امروز در دومین حضورش روی نیمکت ایران شاگردانش را مقابل کره‌جنوبی به میدان می‌فرستد. یکی از حریفان سنتی و اصلی فوتبال ایران در آسیا که سال‌هاست در حسرت برد تیم کشورمان است. پس از یک شروع خوب در اولین بازی مقابل سوریه، ویلموتس، اما به دنبال ادامه این روند در ماجراجویی‌های تازه‌اش در ایران است، این‌بار مقابل کره جنوبی و در قالب یک بازی دوستانه در سئول.

سوریه و کره ندارد، فقط حمله می‌کنیم
بازی با سوریه که پنج‌شنبه گذشته برگزار شد اولین حضور ویلموتس روی نیمکت ایران بود. سرمربی بلژیکی پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به عنوان جانشین کی‌روش معرفی شد تا فوتبال ایران پس از هشت سال یک چهره جدید روی نیمکت خود ببیند. تنها چند روز پس از حضور ویلموتس در ایران، برد ۵ بر صفر در بازی تدارکاتی مقابل سوریه بهترین نتیجه‌ای بود که می‌توانست برای سرمربی بلژیکی رقم بخورد تا او کارش را در کشورمان با توپ پر آغاز کند. البته ویلموتس فرصت زیادی برای آماده‌سازی شاگردانش برای دیدار با سوریه نداشت، اما نتیجه بازی با سوریه سبب شده او برای بازی عصر امروز مقابل کره جنوبی هم به دنبال یک نتیجه فوق‌العاده باشد.
نکته قابل توجه در بازی دوستانه امروز ایران و کره‌جنوبی تأکید ویلموتس بر ارائه یک بازی رو به جلو و هجومی از سوی ملی‌پوشان همانند بازی با سوریه است، آن‌هم در شرایطی که در زمان حضور کی‌روش در ایران بازی دفاعی و محافظه‌کارانه که سرمربی پرتغالی به تیم ملی تزریق کرده بود، منتقدان زیادی داشت و از اینکه کی‌روش دست و پای ستاره‌های تیم ملی را که اغلب در پست‌های هافبک هجومی و مهاجم بودند بسته بود، انتقاد می‌شد. با این حال گویا با رفتن کی‌روش قرار است تیم ملی فوتبال سر و شکل جدیدی بگیرد و همانطور که ویلموتس وعده داده بود با یک بازی رو به جلو مقابل حریفان قرار گیرد. این نکته‌ای بود که در بازی با سوریه دیده شد تا یک پیروزی پرگل رقم بخورد. در بازی عصر امروز مقابل کره هم قرار است ویلموتس به‌رغم بازی در خانه این حریف قدرتمند، تیم کشورمان را با یک تاکتیک تهاجمی و با دو مهاجم راهی میدان کند تا به عقیده سرمربی جدید تیم ملی رویکرد جدید بازی ایران مقابل تیم‌های درجه دو یا درجه یک آسیایی تغییری نکند.
ویلموتس در نشست خبری پیش از بازی امروز از عزم شاگردانش برای پیروزی صحبت کرد: «ایران و کره جنوبی رقابت سازنده‌ای داشته‌اند. این ارتباط و رقابت باعث رشد هر دو تیم می‌شود. بهترین دفاع، حمله است. از چیزی که متنفرم شکست است. تلاش می‌کنیم تا امروز پیروز شویم.»

مأموریت کی‌روش به ویلموتس رسید
آخرین شکست تیم ایران مقابل کره به سال ۸۹ و در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۱ برمی‌گردد و هشت سال است که کره‌ای‌ها در حسرت برد مقابل کشورمان هستند. در پنج بازی دو تیم در هشت سال گذشته تیم کشورمان با حضور کی‌روش توانست چهار بار کره را شکست دهد و یک‌بار هم مقابل این تیم به تساوی برسد. نتایجی که سبب شد با نشستن کی‌روش روی نیمکت ایران، دیگر کره جنوبی گربه سیاه فوتبال ایران نباشد. آخرین بازی دو تیم هم به ۹ شهریور ۹۶ در ورزشگاه جام جهانی سئول برمی‌گردد که به تساوی بدون گل دو تیم انجامید. حالا پس از ۲۰ ماه در حالی دوباره ایران و کره با هم روبه‌رو می‌شوند که دیگر کی‌روش روی نیمکت ایران نمی‌نشیند و مأموریت ادامه شکست‌ناپذیری تیم ملی برابر کره به ویلموتس سپرده شده است.

کره برای جبران می‌آید
البته ویلموتس برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری تیم کشورمان مقابل کره در سال‌های اخیر کار چندان آسانی پیش‌رو ندارد. سرمربی بلژیکی در حالی شاگردانش را به سئول برده که کره‌ای‌ها با توجه به شکست‌های سریالی‌شان مقابل ایران در نزدیک به یک دهه گذشته به دنبال جبران هستند، به همین خاطر این تیم با تمام ستاره‌هایش از جمله سون هیون مین ستاره تاتنهام در ورزشگاه جام جهانی سئول مقابل ایران قرار می‌گیرد. آن‌ها پس از پیروزی یک بر صفر مقابل استرالیا در اولین فیفادی خردادماه، عصر امروز آماده دومین بازی تدارکاتی‌شان این‌بار مقابل ایران می‌شوند.
پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی کره تأکید کرده است که در بازی امروز استخوان‌بندی اصلی تیمش مقابل ایران خواهد ایستاد تا میزان آمادگی کره جنوبی را برای جام جهانی ۲۰۲۰ بسنجد. او درباره ایران هم گفته است: «با توجه به تغییر مربی، ایران برای ما ناشناخته است. بر اساس شناخت قبلی‌مان از ایران آماده می‌شویم و برای کسب نتیجه خوب به میدان می‌رویم. ایران در آسیا تیم پرقدرتی است و سرشاخ شدن با این تیم همیشه محکی جدی برای ما بوده است. اگر بتوانیم ایران را تحت فشار قرار دهیم و پاسکاری‌های سالم و دقیق داشته باشیم می‌توانیم به پیروزی برسیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار