کد خبر: 958017
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
در دو سال گذشته (سال‌های ۹۶ و ۹۷) آزمون، مراحل جذب و استخدام ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از سوی قوه قضائیه انجام شد و تعداد ۷ هزار و ۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند. این تعداد به دلیل پذیرفته‌شدن در آزمون استخدامی، از محل کار سابق خود جدا شده‌اند، اما دو سال است که در قوه قضائیه استخدام نشده‌اند! قوه قضائیه می‌گوید: دولت و سازمان‌های زیرمجموعه از جمله سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه بودجه وظایف خود را انجام نداده‌اند و این افراد بلاتکلیف هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آزمون کادر اداری قوه قضائیه در قالب ۶ هزار و ۴۰۰ سهمیه استخدامی در تاریخ ۱۰ /۰۹ /۹۶ برگزار شد و تعداد ۷ هزار و ۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند، اما همچنان منتظر تماس تلفنی برای شروع به کار هستند.
طبق آنچه در خبرگزاری مهر درج شده یکی از پذیرفته‌شدگان در این رابطه گفته است که تاکنون شش نفر از جمع پذیرفته شدگان به دلیل حواشی و مسائل مطرح شده و بلاتکلیفی‌ها و به تبع آن مشکلات اقتصادی و خانوادگی پیش آمده، سکته کرده و از دنیا رفته‌اند. گره این بلاتکلیفی و پاسکاری میان قوه‌ای، «بودجه» عنوان می‌شود. گفته می‌شود سازمان امور استخدامی مجوز استخدام نمی‌دهد و سازمان برنامه بودجه هم اعتبار لازم را برای جذب این افراد تخصیص نداده است. چند روز پیش حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلام جرم علیه دولت خبر داد و گفت: علیه دولت به دلیل اجرانکردن قانون در استخدام کارکنان اداری قوه قضائیه اعلام جرم می‌کنم. وی در توضیح این مطلب به ماده ۲۳۴ آیین‌نامه مجلس اشاره و تصریح کرد: طبق این ماده هرگاه حداقل ۱۰‌نفر از نمایندگان یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور یا وزیر یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.
موضوعی که سخنگوی قوه قضائیه هم به آن اشاره کرد و با تأکید بر اینکه رئیس قوه قضائیه شخصاً این موضوع را از دولت و رئیس‌جمهور پیگیری می‌کند، گفت: امروز نیاز جدی قوه قضائیه جذب نیرو‌های جدید و به حضور این افراد در قوه قضائیه نیاز است. به گفته اسماعیلی، اهتمام قوه قضائیه بر آن بود که این افراد در همان سال ۹۶ استخدام شوند و شروع به کار کنند، اما متأسفانه شرایط و اوضاع کشور و شاید قدری بهانه‌گیری‌ها یا بی‌مهری دولت وعدم تخصیص اعتبار برای جذب افرادی که آزمون قبول شده‌اند باعث تأخیر در استخدام همکارانی شده است که واقعاً ما به حضورشان در قوه قضائیه نیاز داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار