کد خبر: 957903
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، ۳۰ نوع گردشگری دیگر نیز در استان اصفهان به‌عنوان محور‌ها و پتانسیل‌های جدی حوزه گردشگری موردتوجه است و شاید، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، فرصتی برای پیدا کردن توانایی معرفی این قابلیت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه، فرصت مهمی برای عرضه توانمندی، قابلیت بازاریابی در حوزه‌های مختلف و امکان مهارت‌آموزی در معرفی است.

فریدون اللهیاری با اشاره به اینکه در اصفهان ظرفیت‌های بسیار عظیم در حوزه گردشگری وجود دارداذعان نمود : وقتی از گردشگری حرف می‌زنیم باید توجه داشته باشیم که جاذبه تاریخی فرهنگی اصفهان شهرت بین‌المللی دارد. این شهر در حوزه طبیعت جایگاه ویژه‌ای دارد و در صنایع‌دستی ممتاز و شناخته ‌شده است. گردشگری سلامت، غذا، کشاورزی و حدود 30 نوع گردشگری دیگر نیز جزو محورهایی است که در استان اصفهان به‌عنوان محورها و پتانسیل‌های جدی در بحث گردشگری موردتوجه است.

وی بیان نمود: هنوز توانمندی ویژه‌ای برای عرضه و معرفی این قابلیت‌ها نشان داده نشده است وشاید نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی فرصتی برای پیدا کردن توانایی معرفی این قابلیت‌ها باشد.

اللهیاری، در کنار همه اهداف نمایشگاه، ویژگی مهم آن را حضور شهرهای دیگر دانست و گفت: امروزه خیلی از شهرهای ما در نمایشگاه حضور دارند که شاید گردشگری در اقتصاد آن‌ها تأثیر مهمی نیز نداشته باشد اما به بهانه حضور در این نمایشگاه روی داشته‌ها و ظرفیت‌ها و نحوه معرفی خود تحقیق می‌کنند، ازاین‌رو نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد:  این نمایشگاه باید از هم‌افزایی، همدلی و همراهی عمومی بخش‌های دولتی و خصوصی برخوردار و نگاه به آن نه نگاهی بخشی و شخصی بلکه نگاهی جدی به یک رویداد مهم در حوزه گردشگری باشد.

اللهیاری خاطرنشان کرد: هر سال نمایشگاه صنایع‌دستی در شهریورماه برگزار می‌شد و امسال برگزاری آن در کنار نمایشگاه گردشگری یک اتفاق ویژه است که می‌تواند به این دو حوزه  در جهت ارتقای همدیگر کمک کند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برخورد نیروی انتظامی با خوردروهای گردشگران در پلیس راه جندق که منجر به ایجاد برخی مشکلات و معطلی گردشگران و برگرداندن بعضی از خوردها شده است گفت : این موارد به شدت کاهش یافته و تعداد محدودی در سال اتفاق می افتد ، خوشبختانه در استان همه توجه ویژه ی به گردشگری دارند و نیروی انتظامی نیز سهم ویژه ی در توسعه گردشگری داشته به نحوی که تامین امنیت و آسایشی که در استان وجود دارد خود مهم ترین عامل در توسعه گردشگری است

وی با اشاره به پیگیری بحث قانونی دریافت عنوان بین‌المللی برای این نمایشگاه گفت: امیدواریم که تا روزهای آخر برگزاری نمایشگاه این عنوان را به لحاظ قانونی دریافت کنیم چرا که تلاش‌های زیادی برای دعوت مهمانانی خارجی از شهرهای خواهرخوانده و سفرای دیگر کشورها انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه در کنار نمایش قابلیت‌ها بتواند نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی پیش‌بینی‌شده خود را نیز به‌خوبی برگزار کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر