کد خبر: 957889
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
تأکید‌های مدیرعامل پرسپولیس ابهامات و نگرانی‌ها را رفع نکرد
نخستین نشست خبری ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از قهرمانی‌های این تیم در حالی صبح روز گذشته با حضور اصحاب رسانه در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد که تأکید او بر حفظ برانکو برای فصل آینده و تلاش‌هایش برای شفاف‌سازی نه نگرانی‌ها از آینده سرخپوشان را برطرف کرد و نه توانست خبرنگاران را قانع کند!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهم‌ترین مسئله این روز‌های پرسپولیس حفظ برانکو و ادامه دادن با سرمربی کرواتی است که بعد از کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ، یک قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در سوپرجام و یک عنوان نایب‌قهرمانی در آسیا حالا ابهامات زیادی در خصوص ادامه حضورش روی نیمکت سرخپوشان وجود دارد. ابهاماتی که البته عرب آن را تکذیب می‌کند: «عقل سلیم می‌گوید برانکو را از دست ندهیم. در واقع دلیلی هم ندارد که بعد از این همه موفقیت نخواهیم سرمربی تیم را برای دوام این روند موفقیت‌آمیز حفظ کنیم، اما جو تحت تأثیر حواشی فضای مجازی است. نمی‌دانم بحث مذاکره با مربی دیگر از کجا نشئت می‌گیرد. همه روی این شایعه زوم کرده‌اند، اما کسی به اخبار تکذیبیه آن نپرداخته است. در حالی که اساس مذاکره با مربی غیر از برانکو غلط بود، اما کسی به تکذیبیه‌ها نپرداخت. با وجود این باشگاه پرسپولیس تمام تلاش خود را برای حفظ برانکو می‌کند و حرف اعضای هیئت مدیره نیز اول برانکو، دوم برانکو و سوم هم برانکو است. ما به هیچ مربی دیگری فکر نمی‌کنیم.»

طلب برانکو ۲۴ میلیارد شد
اگرچه گفته می‌شود که برخی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس موافق ادامه حضور برانکو نیستند، اما مدیرعامل سرخپوشان با رد این مسئله می‌گوید که همه تلاش مدیریت باشگاه فراهم کردن شرایط برای ادامه همکاری با مرد کروات است: «برخلاف شایعات، کسی در باشگاه مخالف حضور برانکو در پرسپولیس نیست، اما باید شرایط را برای ادامه همکاری فراهم کرد. یکسری واقعیت‌ها دیده نمی‌شود، برانکو از پرسپولیس طلب دارد. کل قرارداد و مطالبات برانکو با تمام آپشن‌هایش ۵ /۱ میلیون یورو است و هرچه تاکنون پرداخت شده مربوط به فصل قبل برانکو است و فقط همین ۵۰۰ یورو مربوط به این فصل است و مابقی قراردادش که مانده باید پرداخت شود. این بدهی الان ۲۴ میلیارد است، در حالی که زمانی ۸ میلیارد بود، اما بالا و پایین شدن ارز بدهی‌ها را به شکل سرسام‌آوری بالا برده در شرایطی که درآمد‌های باشگاه ثابت مانده است. با وجود این در تلاش هستیم با پرداخت مطالبات برانکو شرایط را برای ادامه حضور او روی نیمکت پرسپولیس مهیا کنیم و چهار برنامه جداگانه برای حفظ سرمربی تیم داریم.

شایعات درآمد باشگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد
اسپانسر بدون شک در این مقطع که پرسپولیس نیازمند پول است برای پرداخت طلب برانکو بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد. اسپانسری که برخلاف تصور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید دارد که به تمام تعهداتش تا به امروز عمل کرده است: «اسپانسر اصلی ما شرکت ایرانسل است که براساس مستنداتی که در اختیار داریم به تعهدات خود عمل کرده، اما این بخشی از قرارداد ماست. بخشی دیگر مربوط به مجری اسپانسری است که از عملکرد آن رضایت چندانی نداریم. مجری اسپانسری که وظیفه جذب اسپانسر را داشته، نه فقط عملکرد قابل قبولی ارائه نداده، بلکه در پرداختی‌ها هم برای باشگاه مشکلاتی ایجاد کرده، به طوری که از چهار قسط در زمان حضور من یک قسط پرداخت شده، یک قسط هم به تأخیر افتاده و دو قسط دیگر هم پرداخت نشده که ما یک هفته به آن‌ها فرصت داده‌ایم و بعد از آن از طریق مراجع قانونی مسئله را پیگیری می‌کنیم. البته مسئله مهم در زمینه اسپانسر این است که ما با توجه به اینکه دولتی هستیم، مشکلات بسیاری برای عقد قرارداد با اسپانسر‌ها داریم و تشریفات بسیاری را باید انجام دهیم که همین مسئله باعث می‌شود نتوانیم در این زمینه آنطور که می‌خواهیم و انتظار می‌رود موفق عمل کنیم. اسپانسر‌ها هم اعتماد چندانی به ما ندارند، چراکه معتقدند امروز هستیم و فردا نیستیم که به تعهداتمان عمل کنیم و مدیر جدید می‌تواند به راحتی زیر همه چیز بزند.

پاداش AFC پرداخت شده است
یکی از مسائل مهمی که روز گذشته مدیرعامل پرسپولیس به آن پرداخت، مسئله پاداش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نایب‌قهرمانی سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا بود که طی این مدت حواشی زیادی را به دنبال داشت که نیاز به شفاف‌سازی بود: «پاداش نایب‌قهرمانی پرسپولیس در آسیا ۲ میلیون دلار بود که ۱۰۰ هزار دلار آن را AFC به‌عنوان خیریه و ۱۸۰ هزار دلار را هم برای برگزاری مسابقات برداشت. از ۱۸ میلیارد و خرده‌ای باقی مانده، ۸ میلیارد تومان آن طبق مصوبه هیئت مدیره قبلی با نظر سرمربی و کاپیتان تیم بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم شد. ۷ میلیارد بابت قسط قرارداد بازیکنان پرداخت شد. یک میلیارد مالیات معوقه بازیکنان و کادر فنی (زمانی که پرداخت مالیات بازیکنان برعهده باشگاه بود) پرداخت شد، چراکه داشت مشکل‌ساز می‌شد و مانع از خروج تیم از کشور و یک میلیارد هم برای هزینه‌های جاری تیم خرج شد. ۱۷۵ هزار یورو بابت فسخ قرارداد با منشأ پرداخت شد که برانکو تأکید داشت او را نمی‌خواهد و ما به خوبی این مسئله را مدیریت کردیم و اجازه ندادیم به بحران تبدیل شود.

دخل و خرجمان نمی‌خواند
اهم مشکلات پرسپولیس مثل همیشه مسائل مالی است. مسئله‌ای که عرب تأکید می‌کند باشگاه را با این روند به دردسر می‌اندازد و دلیل اصلی استعفای شفاهی او به وزیر ورزش که مورد موافقت قرار نگرفت نیز همین بوده است: «مسئله اصلی این است که دخل و خرج ما با هم نمی‌خواند. مجموع درآمد ما از بلیت‌فروشی و ایرانسل، همراه اول و بانکی که قرارداد داریم ۶۱ و نیم میلیارد تومان می‌شود، آن‌هم در صورتی که کاملاً تحقق پیدا کند. البته عدد بلیت‌فروشی نیز با توجه به بازی‌ها متغیر است، اما هزینه‌هایمان ۱۱۰ میلیارد است و برای فصل جدید در این خصوص باید فکری جدی کرد، خصوصاً که عمده درآمد یک باشگاه حرفه‌ای از تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی است که ما کاملاً از آن محروم هستیم.

پرسپولیس لیست مازاد ندارد
بعد از داستان برانکو و مسائل مالی آنچه برای پرسپولیس در فصل جدید بسیار حائز اهمیت است، اسکلت تیم است، خصوصاً که برانکو لیست مازاد هم نداده و تنها درخواست جذب چهار بازیکن را داشته که عرب هم این را تأیید کرد: «برانکو گفت: هر بازیکنی پیشنهاد خوبی داشت می‌تواند برود و نمی‌خواهیم مانع پیشرفت کسی شویم و حقی از بازیکنی ضایع کنیم. در خصوص بازیکنان خارجی تیم هم باید بگویم که قرارداد دارند و تنها بشار رسن است که قرارداد ندارد که مسئله او هم مالی است و به زودی حل می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار