کد خبر: 957624
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
انتقاد از صادارت محصولات چرمی نیمه تمام با ارزش افزوده پایین
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فعالان صنعت چرم اعم از اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌های داخلی و تولیدکنندگان برای بِرندسازی و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی تلاشی نمی‌کنند در نتیجه محصولات به صورت نیمه تمام صادر می‌شود.

محمدحسین فرهنگی درباره موانع پیش روی توسعه صنعت چرم، اظهار داشت: برخی از مشکلات صنعت چرم داخلی است؛ فعالان این صنعت اعم از اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌های داخلی و تولیدکنندگان برای بِرندسازی و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی تلاشی نمی‌کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای خارجی با برندسازی می توانند درآمدهای زیادی به دست آورند، افزود: بِرند نشان دهنده کیفیت بالای یک محصول است از سوی دیگر می تواند باعث در اختیار گرفتن بازارهای مختلف شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از صنعت چرم، اظهار کرد: تشکل‌های صنفی باید برای دریافت حمایت‌های مالی و تسهیلات، مطالبات خود را به صورت مستمر پیگیری کنند.

ضرورت تامین تسهیلات موردنیاز تولیدکنندگان صنعت چرم

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی  و نظام بانکی نیز باید تمام تلاش خود را برای تامین تسهیلات موردنیاز تولیدکنندگان صنعت چرم به کار گیرند، خاطرنشان کرد: باید دید چند درصد از وام‌های اشتغال پایدار، سهم صنعت چرم و صنایع وابسته شده است.

بخش اندکی از وام‌های اشتغال پایدار سهم صنعت چرم می‌شود

به زعم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم تحرک فعالان صنعت چرم  بخش اندکی از اعتبارات مربوط به وام‌های اشتغال پایدار به این صنعت اختصاص می‌یابد.

فرهنگی درباره صادارت محصولات چرمی نیمه تکمیل با ارزش افزوده پایین، تصریح کرد: هرچه صادرکننده به سمت صنایع پایین دست و صادرات محصولات نیمه تمام حرکت کند منافع اقتصادی کمتری به دست می آید، این در حالی است که توان داخل می‌تواند محصولات باکیفیت چرمی را تولید کند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، با بیان اینکه تولیدکنندگان صنعت چرم اقدام چندانی برای بازاریابی انجام نمی‌دهند، ادامه داد: در تولید کفش چرمی توجه چندانی به ظاهر نمی‌شود؛ اگرچه راحتی و استاندارد بودن کفش یکی از الزامات است، اما در حال حاضر باید به زیبایی نیز توجه شود این در حالی است که بیشتر تولیدکنندگان این عرصه تنها به راحتی کفش توجه می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: فعال شدن تولیدکنندگان و حمایت وزارتخانه های مربوطه باعث افزایش صادرات و کسب درآمدهای بسیار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر