کد خبر: 957615
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
دو برادر که با همدستی دو نفر از دوستانشان مرد بازاری را برای اخاذی ۳۰۰‌میلیون تومانی ربوده و مورد شکنجه قرار داده بودند، بازداشت شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، خیلی از متهمان هستند که برای اجرای نقشه‌های مجرمانه شان از قبل با برنامه و نقشه حساب شده‌ای اقدام می‌کنند تا گرفتار قانون نشوند، اما درنهایت دست آن‌ها رو می‌شود، مانند دو برادری که به بهانه اختلاف حساب و طلب ۳۰۰‌میلیون تومانی مرد‌بازاری را ربوده و ۶‌ساعت او را شکنجه می‌دهند.
این پرونده اواخر اسفند‌سال گذشته با شکایت مردی میانسالی از چهار‌مرد دیگر به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی از سوی مأموران پلیس به جریان افتاد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: در بازار تهران حجره بزرگی دارم و وضع مالی‌ام خوب است. سال‌های زیادی است که کاسبم و بین دوستان و همکارانم اعتبار دارم و به خوش حسابی معروف هستم. صبح امروز از خانه‌ام در غرب تهران بیرون آمدم تا به بازار بروم که داخل کوچه دو خودرو که یکی شاسی‌بلند و دیگری پژو ۲۰۶ بود راه مرا سد کردند. داخل خودرو شاسی‌بلند دو برادر به نام‌های پژمان و کیوان بودند که هر دو در بازار در نزدیکی حجره من مغازه دارند و کاسبند و داخل خودروی پژو هم دو مرد ناشناس بودند که هر چهار نفر از خودرو‌ها بیرون آمدند و پس از شکستن شیشه‌های خودروام مرا به زور سوار خودروی پژو‌۲۰۶ کردند و با خود بردند.
وی ادامه داد: چهار مرد آدم‌ربا مرا به خانه‌ای در حوالی خیابان نبرد در جنوب تهران بردند و دست و پایم را با طناب بستند و در اتاقی زندانی کردند. آن‌ها مدعی بودند که من به دو برادر ۳۰۰‌میلیون تومان بدهکارم در صورتی که من هیچ بدهی به آن‌ها نداشتم. هر چقدر اصرار کردم که من بدهی ندارم و اشتباه می‌کنید فایده‌ای نداشت که فهمیدم آن‌ها قصد اخاذی دارند. مردان خشن مرا به شدت شکنجه دادند تا قبول کنم به آن‌ها بدهکارم، اما من قبول نکردم. آنقدر مرا شکنجه دادند که مجبور شدم برگه‌ای سفید را امضا کردم و بعد هم نوشتند که من به آن‌ها ۳۰۰‌میلیون تومان بدهکارم. دو برادر و دو مرد ناشناس مرا ۶‌ساعت داخل خانه حبس کردند و شکنجه دادند و در نهایت در حالی که دست و پایم با طناب بسته بود در خیابان خلوتی در جنوب تهران رهایم کردند. ساعتی بعد رهگذری به فریادم رسید و مرا نجات داد.
پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت. بررسی‌های مأموران نشان داد دو برادر پس از حادثه مغازه خود را در بازار بسته و به مکان نامعلومی گریخته‌اند. از طرف دیگر تحقیقات مأموران نشان داد شاکی، بدهی به متهمان نداشته است و آن‌ها به خاطر اخاذی او را ربوده و زندانی و شکنجه کرده‌اند. در حالی که متهمان فراری بودند مأموران پس از سه‌ماه موفق شدند و دو برادر بازاری را به اتهام آدم‌ربایی دستگیر کنند. دو متهم پس از انتقال به دادسرای امور جنایی مدعی شدند به خاطر طلبی که از شاکی داشته‌اند او را ربوده‌اند. یکی از برادران در ادعایی گفت: من و برادرم ۳۰۰‌میلیون تومان از شاکی طلب داشتیم، اما او طلب ما را نمی‌داد. ما خیلی تلاش کردیم طلبمان را مسالمت‌آمیز بگیریم، اما فایده‌ای نداشت تا اینکه با کمک دو نفر از دوستانمان او را به زور به خانه‌ای بردیم و او را کتک زدیم تا بدهی‌اش را پرداخت کند. پس از اینکه او به ما سند داد آزادش کردیم. دو متهم پس از بازجویی به دستور قاضی زمانی برای ادامه تحقیقات و روشن شدن زوایای پنهان این حادثه در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند. کارآگاهان پلیس آگاهی در تلاشند تا دو متهم فراری دیگر را بازداشت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار