کد خبر: 957614
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
حکم قصاص و زندان، دو مرد جوان که در جریان سرقت از دوست خود مرتکب قتل شده بودند در دیوان عالی کشور تأیید شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، ۵‌مرداد‌سال‌۹۳، مردی مأموران پلیس را از ناپدید شدن برادر ۳۱‌ساله‌اش کامران باخبر کرد. او گفت: «برادرم چند سال مقیم امریکا بود و تازه به ایران آمده بود. شب گذشته با خودروی پژو‌۲۰۷ از خانه‌مان در زعفرانیه به دیدن دوستانش رفت تا اینکه نیمه‌های شب تماس گرفت و گفت: رمز بانکی‌اش را فراموش کرده و خواست تا به حسابش پول واریز کنم. مشکوک شدم، اما پول را واریز کردم ولی تا حالا از او خبری نشده است و از نگرانی تصمیم گرفتم مأموران را باخبر کنم.»
تلاش برای یافتن مرد جوان آغاز شد تا اینکه مأموران در ۲۲‌شهریور‌ماه خودروی کامران را در حالیکه لاستیک‌ها و ضبط آن سرقت شده بود در جاده ساوه کشف کردند. همزمان با کشف خودرو، جسد مرد جوانی در جوی آبی در گیلاوند نیز کشف شد که با انتقال به پزشکی قانونی مشخص شد جسد متعلق به کامران است که برادرش اعلام مفقودی کرده بود.
به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و یکی از دوستان مقتول به نام سهراب بازداشت شد. متهم که دو انگشت دست راستش آسیب دیده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود بعد از بهبودی در اداره آگاهی به قتل کامران با همدستی دوستش به نام سینا اعتراف کرد و گفت: «من و سینا و با انگیزه سرقت کامران را حوالی گیلاوند بردیم. او مقاومت می‌کرد به همین خاطر با تفنگ ساچمه‌ای به او چند تیر شلیک کردیم و با چاقو او را کشتیم. سپس خودروی کامران را سرقت کردیم، اما بعد از باز کردن قطعاتی از خودرو آنرا در جاده ساوه رها کردیم.»
با این اظهارات سینا نیز بازداشت شد و به معاونت در قتل اعتراف کرد.
دو متهم بعد از اقرار به جرمشان در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند و بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم، سهراب به اتهام قتل عمد و مشارکت در سرقت در جایگاه قرار گرفت، اما ادعای جدیدی مطرح کرد و قتل را گردن همدستش انداخت و گفت: «کامران از دوستان صمیمی‌ام بود. مدتی از او بی‌خبر بودم تا اینکه در فیس‌بوک پیام داد و خواست آخر هفته برای خوشگذرانی به ویلای یکی از دوستانش برویم. آن روز سینا در خانه ما مهمان بود که از او هم خواستم همراهمان باشد.» متهم ادامه داد: «روز حادثه با خودروی کامران به سمت فیروز‌کوه رفتیم. همان شب با دختر مورد علاقه‌ام قرار ملاقات داشتم و از اینکه به خاطر کامران قرارم را به هم زده بودم عصبی بودم. بین راه سینا مشروب ریخت، اما کامران به خاطر رانندگی نخورد، ولی من و سینا کمی مشروب خوردیم و بعد کوکائین کشیدیم. کامران وقتی علت عصبانیتم را متوجه شد شروع به بدگویی از دختر مورد علاقه‌ام کرد و حر‌ف‌های نامربوطی زد به همین دلیل با هم درگیر شدیم. سینا به طرفداری از من همان موقع تفنگ ساچمه‌ای که در کوله پشتی بود را به دستم داد و مرا تحریک کرد تا به سمت کامران شلیک کنم. در حالیکه چشم‌هایم بسته بود سه تیر به کامران زدم.» متهم ادامه داد: «کامران همان موقع به سینا فحاشی کرد و سینا هم با کارد ضربه‌ای به گردن کامران زد. می‌خواستم کارد را از دست سینا بگیرم که باعث قطع شدن انگشتانم شد. همان لحظه سینا چاقو را از روی زمین برداشت و گلوی کامران را برید. در حالیکه بی‌حال روی زمین افتاده‌بودم، سینا، مقتول را در جوی آبیاری یک باغ انداخت و با چند قطعه سنگ بزرگ به سر و صورت مقتول کوبید.»
سپس سینا به اتهام معاونت در قتل و مشارکت در سرقت در جایگاه قرار گرفت و گفت: «سهراب دروغ می‌گوید آن روز در صندلی عقب ماشین نشسته بودم و ماری جوانا می‌کشیدم. صدای ضبط ماشین هم بلند بود که لحظاتی بعد متوجه شدم آن‌ها سر دختر مورد علاقه سهراب بحث می‌کنند. ناگهان سهراب عصبانی شد و تفنگ ساچمه‌ای را از کوله درآورد و به سمت کامران شلیک کرد. از ماشین پیاده شدم تا از ساکنان آن منطقه درخواست کمک کنم، اما وقتی برگشتم متوجه شدم سهراب با چاقو گلوی کامران را بریده است.»
بعد از آخرین دفاع دو متهم، هیئت قضایی با توجه به مدارک در پرونده سهراب را به قصاص و سینا را به ۲۰‌سال حبس و ۷۴‌ضربه شلاق محکوم کرد. همچنین دو متهم به خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه نیز محکوم شدند. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی یکی از شعبات آن مهر تأیید خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار