کد خبر: 957483
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
پلیس فتا هشدار داد تا روزه داران مراقب باشند که هنگام پرداخت فطریه در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ رجبلی رئیس پلیس فتا فارس در خصوص پرداخت زکات فطریه از طریق فضای مجازی به شهروندان، اظهار داشت: کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای جمع آوری کمک‌های مردمی ایجاد شده‌است، به کاربران عزیز توصیه میشود فریب این گونه کمپین‌ها را نخورند و برای کمک به افراد بی بضاعت، فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده معتبردر کشور، که توسط رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) اعلام می‌شود پرداخت کنند و از پرداخت وجه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کاربران برای پرداخت وجوهات زکات فطریه یا کفاره روزه خود ممکن است از بستر اینترنت استفاده کنند، افزود: روزه داران مراقب باشند که هنگام پرداخت، در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند. وی تاکید کرد که کاربران هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که با https آغازشود.

سرهنگ رجبلی ادامه داد: به تازگی مشاهده شده است که کلاهبرداران برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره روزه با هویت جعلی اقدام به ارسال پیام‌های خصوصی به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کنند تا از این طریق بتوانند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به دست نیازمندان برسانند در حالی که این کمک‌ها به دست نیازمندان نمی‌رسد. ازاین رو شهروندان در برخورد با این گونه پیام‌ها به آن اطمینان نکرده و به هیچ عنوان مبلغی به حساب این افراد واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا فارس با هشدار به کاربران در خصوص نتیجه اعتماد به آگهی‌های دروغین در این خصوص و سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه آن‌ها، از هموطنان خواست درصورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین جمع آوری فطریه و زکات، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار