کد خبر: 957446
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
تملک محوطه صفاری هزینه‌ای برای مدیریت شهری نداشته است
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: اداره ‌کل و راه و شهرسازی استان بدون اخذ هیچ‌وجه نقدی و صرفاً با تغییر کاربری اراضی خودش محوطه صفاری را در اختیار شهرداری تبریز قرار داده ‌است.

بابک نجفیان اظهار کرد: محوطه فضای سبز کوی صفاری قبلاً خانه سازمانی بود و بعد از تخریب خانه‌ها، قرار بود با پهنه مسکونی و تحت مالکیت دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این قطعه زمین 1.3 هکتاری قرار بود در قالب یک پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی احداث شود تا درآمد حاصل از آن در سایر پروژه‌های عمرانی استان صرف شود.

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شهرداری تبریز اواخر سال 96 درخواست تبدیل کوی صفاری به پارک را ارائه داد، افزود: این پیشنهاد با توجه به نبود پارک یا بوستان در محدوده میدان جهاد (نصف‌ راه)  مورد موافقت و حمایت اداره‌‌کل راه ‌و شهرسازی استان قرار گرفت، اما هرگونه تغییر کاربری اراضی دولتی نیازمند طی مراحل قانونی از جمله تصویب کمیسیون ماده 5 است.

نجفیان خاطرنشان کرد: پرونده‌‌ تغییر کاربری صفاری از کاربری مسکونی به کاربری فضای سبز، توسط اداره‌کل راه‌و شهرسازی استان، تکمیل و به کمیسیون ماده 5 ارسال شد و موافقت دستگاه‌های نظارتی و سایر مجموعه‌های مرتبط نیز توسط این اداره‌کل اخذ شده ‌است.

وی ادامه داد:  در برخی از مصاحبه‌ها این طور عنوان شده است که اداره‌کل راه و شهرسازی در برابر این طرح مقاومت می‌کرد و حتی در بعضی اخبار نیز این طور مطرح شده که ما درختان صفاری را عمداً خشک می‌کردیم! که این ادعاها به هیچ‌‌‌وجه صحت ندارد.

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: اداره‌کل راه‌ و شهرسازی در طول دوره کارشناسی و تعیین‌ تکلیف این زمین، یگان حفاظت در کوی صفاری مستقر کرده بود و درختان کوی نیز در دوره‌های منظم آبیاری می‌شد.

نجفیان با بیان اینکه کارشناسان رسمی، ارزش پهنه مسکونی کوی صفاری را حدود 36 میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند، متذکر شد: در بعضی اخبار این طور مطرح می‌شود که شهرداری تبریز کوی صفاری را به این رقم خریداری کرده‌ است! این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد و شهرداری بدون وجه نقدی این زمین را برای احداث پارک در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای این طرح، هیچ‌وجه نقدی از طرف اداره‌کل و راه و شهرسازی اخذ نشده است، تصریح کرد: در قبال تغییر کاربری صفاری، از مسکونی به فضای سبز مقرر شده‌ چند قطعه از زمین‌های پراکنده اداره‌کل، به کاربری مسکونی تبدیل شود، تا از این طریق مبلغ 36 میلیارد تومانی که دستگاه دولتی در کوی صفاری از دست داده تامین شود.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: فضای سبز کوی صفاری، محصول تصمیم‌ صحیح مدیریت شهری و استانی است و در آینده، با تلاش شهرداری به پارک محله‌ای خوبی تبدیل می‌شود تا در اختیار مردم عزیز قرار ‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر