کد خبر: 957441
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید؛ صنعت لوازم خانگی توان تولید نیاز داخل را دارد و در صورت تقاضای بیشتر نیز می‌توان با سه شیفته کردن کارخانه‌ها عرضه را افزایش داد.

رضا علیزاده ، درباره توان داخلی برای تولید لوازم خانگی، اظهار داشت: صنعت لوازم خانگی توان تولید نیاز داخل را دارد و در صورت تقاضای بیشتر نیز می‌توان با سه شیفته کردن کارخانه‌ها عرضه را افزایش داد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی داخلی باعث شده که نیاز بازار بدون واردات تامین شود، افزود: خروج برخی شرکت‌های خارجی از کشور در حوزه لوازم خانگی تنشی در بازار ایجاد نمی‌کند، چراکه توان داخل می‌تواند نیاز بازار را پوشش دهد.
 

خروج شرکت‌های خارجی از بازار تنشی در تامین لوازم خانگی ایجاد نمی‌کند

وی با اشاره به دلائل افزایش قیمت لوازم خانگی طی یک‌سال گذشته، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر تمام کالاها از مواد غذایی تا مواد اولیه مورد نیاز لوازم خانگی افزایش قیمت یافت و تورم و کاهش ارزش پول ملی و... به این گرانی دامن زد.
 

گران شدن مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: قیمت فلزات و مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی طی یک‌سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرد که در پی آن  این محصولات نیز گران شد.
 

کاهش واردات به‌واسطه مشکلات تحریم فرصت طلایی برای تولیدکنندگان داخلی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر در ارزش پول ملی باعث گرانی تمام کالاها شده است، ادامه داد: کاهش واردات به‌واسطه مشکلات تحریم فرصت طلایی برای تولیدکنندگان داخلی است که  بتوانند بازار داخلی را به دست گیرند و با تولید کالای باکیفیت رضایت مشتری را جلب کنند.

وی تاکید کرد: در این صنعت توجه ویژه به توسعه واحدهای تولیدی ساخت قطعات لوازم خانگی از اهمیت وافری برخوردار است و در صورت شکل‌گیری زنجیره تامین قطعات باکیفیت و استاندارد در داخل کشور، می‌توان امیدوار شد که واحدهای تولیدی بالادستی این صنعت می‌توانند با ضریب اطمینان بیشتر و هزینه‌های کمتری محصولات خود را تامین و روانه بازار کنند.
 

واردات لوازم خانگی نمی‌تواند به ارزانی این کالاها کمک کند

علیزاده تصریح کرد: واردات لوازم خانگی نمی‌تواند به ارزانی این کالاها کمک کند، چراکه ارز دولتی برای واردات لوازم خانگی تخصیص داده نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لوازم تولید داخلی از کیفیت بالایی برخوردارند و در صورتی که حمایت از تولید ملی مورد نظر است، باید زمینه افزایش ظرفیت تولید لوازم خانگی در داخل فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر