کد خبر: 956581
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
شاگرد قهوه‌خانه که همکارش را بر سر تماشای تلویزیون به قتل رسانده‌بود با پرداخت دیه موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، درگیری‌های ساده بین دو یا چند نفر گاهی به درگیری‌های خونین منجر می‌شود که در جریان آن یکی از طرفین جان خودش را از دست می‌دهد. بررسی‌های این پرونده طبق اعترافات متهم مشخص می‌شود عدم کنترل خشم در بروز این درگیری‌های مرگبار نقش اساسی دارد و متهمان پس از بازداشت مدعی می‌شوند اگر روش‌های کنترل خشم را یاد می‌گرفتند دستشان به خون آلوده نمی‌شد. در پرونده‌ای با همین موضوع شاگرد قهوه‌خانه‌ای عصر‌۲۴‌فروردین‌سال قبل در لواسان مرتکب قتل شد. مأموران کلانتری‌۱۶۶ لواسان پس از حضور در محل حادثه در اتاقک استراحت قهوه‌خانه با جسد پسر ۲۱‌ساله‌ای به نام مهرام روبه‌رو شدند که با اصابت چاقو به گلویش به قتل رسیده بود. صاحب قهوه‌خانه گفت: مقتول همراه پسر دیگری به نام فرزاد، شاگرد قهوه خانه من بودند. لحظاتی قبل به قهوه‌خانه آمدم که دیدم در قهوه خانه باز است و دوربین‌های مداربسته هم شکسته شده است. وقتی به اتاق استراحت رفتم با جسد مهرام روبه‌رو شدم و خبری از فرزاد هم نبود که احتمال دادم او مرتکب قتل شده و پس از سرقت تعدادی وسایل صوتی و تصویری از محل گریخته است. مأموران در ادامه بررسی‌ها فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را بررسی کردند که حکایت از این داشت دو پسر جوان ابتدا هنگام تماشای تلویزیون با هم درگیر می‌شوند، اما درگیری آن‌ها خیلی زود تمام می‌شود تا اینکه ساعتی بعد دوباره با هم درگیر می‌شوند که فرزاد با چاقو مهرام را هدف قرار می‌دهد. همزمان با ادامه تحقیقات مأموران دریافتند قاتل پس از فرار ابتدا دستگاه صوتی را به یکی از دوستانش فروخته و پس از آن در کارخانه متروکه‌ای که خواهر و شوهرخواهرش آنجا نگهبان هستند مخفی شده است. بدین ترتیب مأموران راهی کارخانه متروکه شدند و متهم را دستگیر کردند.
متهم پس از انتقال به اداره پلیس به قتل همکارش اعتراف کرد. وی گفت: من و مقتول هر دو شاگرد قهوه خانه بودیم و هر دو شب‌ها در اتاقکی داخل قهوه خانه می‌خوابیدیم. شب حادثه در حال تماشای تلویزیون بودم که مقتول شبکه را عوض کرد و همین موضوع باعث درگیری ما شد. ساعتی بعد او خوابید و من در حال کار بودم و ظرف‌ها را می‌شستم که با سرو صدای من از خواب بیدار شد و دوباره با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری ما بالا گرفت با چاقو او را زخمی کردم و بعد دقایقی هم او فوت کرد. خیلی ترسیدم و بلافاصله دوربین‌های مداربسته را تخریب کردم تا شناسایی نشوم و بعد هم فرار کردم.
متهم پس از تحقیقات تکمیلی در دادگاه کیفری محاکمه شد. در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم متهم را به قصاص محکوم کردند. حکم متهم پس از تأیید برای اجرا به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. همزمان با سیر مراحل قانونی اجرای حکم هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری تلاش زیادی برای جلب رضایت اولیای‌دم انجام دادند تا اینکه درنهایت اولیای دم به احترام شب‌های قدر با گرفتن دیه متهم را بخشیدند. بنابراین متهم به زندگی دوباره بازگشت و به زودی در دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار