کد خبر: 956576
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
یک افسر سابق اسرائیلی اذعان کرد که تل‌آویو با کمک یکی از فرماندهان گروه‌های مخالف سوری سمیر قنطار، از مبارزان جنبش حزب‌الله لبنان، را ترور کرده است؛ اقدامی که بیانگر هماهنگی این رژیم با تروریست‌های سوریه است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  مارکو مورنو، از افسران سابق ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با برنامه «عوفدا» در شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «یکی از فرماندهان گروه‌های مخالف سوریه اطلاعاتی را به سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل داد و این اطلاعات در مشخص شدن جای سمیر قنطار و ترور وی به ما کمک کرد». شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مورنو اعلام کرد: «جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل شب ۱۹ دسامبر ۲۰۱۵ وارد حریم هوایی سوریه شدند و منزلی را در جنوب دمشق که سمیر قنطار در آنجا بود هدف قرار دادند». این شبکه اشاره کرد که اسرائیل در آن زمان با وجود اخبار و گزارش‌های زیادی که اسرائیل را به دست داشتن در این عملیات متهم می‌کرد، به آن اعتراف نکرد. به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، این افسر صهیونیستی گفت: «برای ما و شاید میلیون‌ها نفر مانند ما در جای جای جهان عربی و اسلامی شوکه‌کننده بود، زیرا شهید قنطار، مأمور ایجاد جبهه عملیاتی جولان اشغالی سوریه بود»؛ که مورنو پس از تأیید و موافقت سازمان بازرسی نظامی ارتش صهیونیستی این اظهارات را بیان کرده است. سرهنگ مورنو قبلاً افسر یگان ۵۰۴ سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول ارتباط با گروه‌های مخالف در سوریه بود. قنطار قدیمی‌ترین زندانی در بند رژیم اشغالگر قدس بود که در جریان تبادل اسرا میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ آزاد شده بود. از سوی دیگر، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای جنگی دیگر با جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان آماده می‌کند، کارشناسان این رژیم ضمن اشاره به تقویت حزب‌الله طی ۱۳ سال اخیر، از ضعف نیروی زمینی رژیم اسرائیل ابراز نگرانی می‌کنند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۱ روزه در برابر تل‌آویو، تقویت زرادخانه موشکی و کسب تجربه جنگ‌های نامنظم در سوریه نوشت که هرچند ارتش اسرائیل خود را برای نبرد دیگر آماده کرده، اما مقامات پیشین ارتش درباره آمادگی نیروی زمینی تشکیک می‌کنند.
در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۶ لبنان را با این حس ترک کرد که گویی فرصت فوق‌العاده‌ای را از دست داده است و از آن زمان در حال مقدمه‌چینی برای جنگ بعدی در مرز‌های شمالی است. یکی از بخش‌های این آماده‌سازی شامل مقصر خواندن لبنان به‌دلیل شروع جنگ و تلاش برای وارد کردن صدمات سنگین به آن است». این گزارش ضمن بیان اینکه نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با ارتقای زمان سوخت‌گیری و مسلح‌سازی جنگنده‌های خود، برای نبرد بعدی با لبنان آماده می‌شود، می‌نویسد: «حزب‌الله هم برای درگیری با ارتش اسرائیل آماده می‌شود. نظرات متضادی در دستگاه نظامی اسرائیل درباره آمادگی برای دور بعدی درگیری‌ها وجود دارد، زیرا اسرائیل طی سال‌های اخیر مانور نظامی زمینی نداشته است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار