کد خبر: 956451
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
مرد تاجر که در شب‌نشینی‌های خود اسرار زندگی‌اش را برای دوست دوران سربازی‌اش تعریف کرده‌بود، نمی‌دانست پیش از پرواز به استانبول در دام دو سارق مسلح گرفتار می‌شود و ۵۰‌هزار دلار پولش را از دست می‌دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، وضعیت خوب مالی برخی افراد، زمینه‌ای برای بروز عمل مجرمانه علیه آن‌ها به شمار می‌رود. فردی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار است در صورتی که بایسته‌های لازم برای مراقبت از خود را به کار نگیرد هر لحظه امکان دارد که نامش میان افرادی ثبت شود که از سوی تبهکاران هدف آسیب قرار می‌گیرند. در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس تهران رمزگشایی شده بی‌احتیاطی مردی تاجر در بازگو کردن اسرار زندگی‌اش نزد یکی از دوستان دوران سربازی‌اش به دردسری بزرگ برایش منجر شد. این مرد که بابک نام دارد ۱۳‌اسفند‌سال قبل به مأموران کلانتری‌۱۳۲ شهر زیبا خبر داد که سارقان مسلح به او حمله کرده و ۵۰ هزار دلار پول او را دزدیده و گریخته‌اند. وقتی پرونده برای بررسی تخصصی به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد شاکی جزئیات ماجرا را این طور شرح داد: من تاجری سرشناس هستم و در جزیره کیش زندگی می‌کنم. چند روز قبل برای پیگیری کار‌های تجاری‌ام به تهران آمدم و با یکی از دوستان دوران سربازی‌ام که علیرضا نام دارد، تماس گرفتم. علیرضا اصرار کرد برای مدتی که در تهران هستم به خانه‌اش بروم، اما قبول نکردم و برای چند روز آپارتمانی مبله در خیابان فردوس غرب اجاره کردم. در این مدت هر شب علیرضا به خانه‌ام می‌آمد و با هم حرف می‌زدیم. شاکی ادامه داد: ساعت‌۲ بامداد امروز با هم خداحافظی کردیم و قرار بود من ساعت‌۶ به سمت استانبول ترکیه پرواز کنم. ساعت‌۴ بامدادم بود که متوجه شدم در می‌زنند. وقتی در را باز کردم با دو مرد که یکی از آن‌ها اسلحه و دیگری چاقو به دست داشت مواجه شدم. آن‌ها با تهدید من را به داخل کشانده و در بررسی وسایل شخصی‌ام ۵۰ هزار دلار پولی که داشتم را سرقت کرده و گریختند.
بعد از مطرح شدن شکایت کارآگاهان متوجه شدند که فقط علیرضا از محل زندگی مرد تاجر خبر داشته‌است، بنابراین او مورد تحقیق قرار گرفت.
علیرضا در اولین تحقیقات گفت که از ماجرای سرقت خبر ندارد، اما در بررسی‌های بیشتر گفت که سارقان را می‌شناسد. او توضیح داد: در مدتی که به خانه بابک رفت و آمد داشتم ماجرا را با دو نفر از دوستانم به نام‌های محمود ۳۸‌ساله و مراد ۴۱‌ساله که هر دو نفرشان از مجرمان سابقه‌دار هستند مطرح کردم. من به آن‌ها گفتم که بابک قصد دارد برای خرید کالا به ترکیه برود و دلار‌های زیادی هم همراه دارد، اما فکر نمی‌کردم که بخواهند از او سرقت کنند. وقتی حادثه اتفاق افتاد بابک تماس گرفت و ماجرای سرقت را برایم توضیح داد. او وقتی مشخصات سارقان را توضیح داد متوجه شدم که سارقان محمود و مراد هستند، اما ترسیدم که ماجرا را به او بگویم.
با اطلاعاتی که علیرضا در اختیار پلیس گذاشت مشخص شد که محمود و مراد قبلاً بار‌ها به اتهام سرقت و جرائم مواد مخدر بازداشت شده و به زندان افتاده بودند. در شاخه دیگری از تحقیقات محل تردد آن‌ها در سفره‌خانه‌ای سنتی حوالی میدان توحید شناسایی شد و ۳۰‌اردیبهشت‌ماه هر دو بازداشت شدند.
آن‌ها در بازجویی‌ها به سرقت‌های دلار و فروش ارز‌های سرقتی اعتراف کردند. محمود گفت: وقتی علیرضا ماجرای دوست تاجرش را برایمان توضیح داد بدون اینکه او را از ماجرا با خبر کنیم تصمیم به سرقت دلار‌های مرد تاجر گرفتیم. وقتی متوجه شدیم که مرد تاجر قصد دارد تهران را به مقصد استانبول ترک کند علیرضا را به در خانه مردتاجر رساندیم و به این طریق آدرس خانه او را به دست آورده و در فرصت مناسب مرتکب سرقت شدیم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی تهران گفت: تحقیقات از دو متهم در اداره یکم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار