کد خبر: 956363
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
در سال رونق تولید
قرارداد خدمات مهندسي و خريد احداث تصفيه نفت كوره پالایشگاه اصفهان به ارزش حدود 600 میلیون یورو، بین این پالایشگاه و شرکت ایرانی نارگان امضا شد.

        به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، در آیین امضای  قرارداد خدمات مهندسي و خريد احداث  تصفيه نفت كوره پالایشگاه اصفهان،  با ابراز خرسندی از اینکه در سال رونق تولید با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی، این قرارداد بین دو شرکت ایرانی  امضا شد، گفت: در راستاي اجراي  الزامات زيست محيطي، اين پروژه  یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است که امیدواریم قرارداد پالایشگاه اصفهان شروعي براي اجرای این پروژه در دیگر پالایشگاه‌های کشور شود.

      وی با اشاره به اینکه پروژه کاهش نفت کوره در پالایشگاه آبادان در فازهای دوم و چهارم آن در حال اجراست، افزود: امیدواریم پالایشگاه‌های تهران، تبریز و بندرعباس که حجم قابل توجهی نفت کوره تولید می‌کنند، بتوانند چنین پروژه‌ای را دنبال کنند.

       مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: امیدواریم احداث واحدهای پائین دستی این پروژه نيز، امسال در پالایشگاه اصفهان آغاز شود .

     در ادامه مرتضی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اينكه  پالايشگاه با رويكرد ويژه به مسايل زيست محيطي خود را به  توليد بنزین، گازوئيل و نفت كوره با استاندارد یورو چهار ملزم نموده، گفت: خوشبختانه  از سال 94 همزمان با راه اندازي واحد بنزين سازي، توليد بنزين به سطح كيفي يورو 4 رسيده. با احداث واحد تصفيه گازوئيل نيز كه تا پايان سال جاري اجرايي مي گردد.

ابراهیمی ابراز داشت : كيفيت تمام گازوئيل توليدي اين شركت  يورو 4 مي شود و براي احداث  واحد تصفیه نفت کوره نيز، پیشتر قراردادی با یک شرکت خارجی امضا شده بود که با آغاز تحریم‌ها علیه کشور، این شرکت خارجی کنار رفت و پس از آن  طي مناقصه‌ای شرکت ایرانی «نارگان» برنده شد.

      وی ارزش پروژه را حدود 600 میلیون یورو عنوان و اظهار کرد: همه تلاش ما این است که با استفاده از توانمندي شرکت هاي ایرانی و با به كارگيري منابع داخلی این پروژه را به ثمر برسانیم.

       فریدون کیهانی، مدیرعامل شرکت نارگان به عنوان پيمانكار این پروژه نیز با ابراز خرسندی از اینکه به توانایی‌هایی شرکت‌های داخلی توجه شده است، مدت اجرای این قرارداد را 36 ماه اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به شرایط دشوار تحریم بتوانیم در اجرای این پروژه موفق شویم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار