کد خبر: 956149
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
نتیجه همه‌پرسی سه سال قبل برگزیت آنچنان حس اطمینانی به نژادپرستان بریتانیایی داده که طی این سال‌ها، میزان نژادپرستی در این کشور ۵۳ درصد بیشتر شده به طوری که به نوشته روزنامه گاردین از هر ۱۰ اقلیت قومی هفت نفر مورد تبعیض قرار می‌گیرند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین روز سه شنبه در گزارشی از ابعاد عمیق نژادپرستی در انگلیس پس از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا پرده برداشت و نوشت که افراد نژادپرست پس از همه‌پرسی برگزیت حس اطمینان و دلگرمی بیشتری برای ارتکاب اقدامات نژادپرستانه دارند. آمار اقلیت‌های قومی که از سوی افراد نژادپرست هدف قرار گرفته‌اند از ۶۴ درصد در ژانویه ۲۰۱۶ یعنی شش ماه قبل از برگزاری همه‌پرسی برگزیت، به ۷۶ درصد در فوریه ۲۰۱۹ (بهمن/اسفند ۹۷) رسیده است. به نظر می‌رسد این آمار با افزایش جرائم ناشی از نفرت در انگلیس در سال‌های گذشته، بی‌ارتباط نیست. بر اساس گزارش وزارت کشور انگلیس جرائم ناشی از نفرت از سال ۲۰۱۳ میلادی با افزایش دو برابری در سال ۲۰۱۸، به ۷۱ هزار و ۲۵۱ فقره رسیده است. همچنین تحقیقات گاردین نیز نشان می‌دهد ۳۷ درصد مردم انگلیس در پایان سال ۲۰۱۶ روزانه شاهد اظهارات نژادپرستانه در فضای مجازی بوده‌اند که این میزان در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده است. به طورکلی نژادپرستی در فضای مجازی از دوره پیش از برگزاری همه‌پرسی برگزیت تاکنون دوبرابر شده و تعداد افرادی که از شنیدن اظهارات منفی علیه خود شکایت کرده‌اند ۵۰ درصد افزایش یافته است. در این میان زنان از اقلیت‌های قومی بیشترین رفتار‌های نژادپرستانه را تحمل کرده‌اند. طبق گزارش گاردین، ۷۴ درصد زنان در حالی از رفتار‌های تبعیض‌آمیز شکایت دارند که این میزان در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۱ درصد بوده است.
«دیوید لمی» نماینده مجلس انگلیس این گزارش را به نتیجه تلاش پوپولیست‌هایی نسبت داد که از کتاب قانون دونالد ترامپ پیروی می‌کنند. «عمر خان» رئیس اجرایی اندیشکده «رونی مد» هم می‌گوید که برگزیت به عادی شدن نفرت و شکاف در جامعه منجر شده است. وی افزود‌: حتی پیش از برگزاری برگزیت بالغ بر ۸ میلیون اقلیت قومی هدف رفتار‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز قرارگرفته بودند.
گزارش‌ها حاکی است وضعیت اسلام‌ستیزی در انگلیس هم پس از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا به صورت بی‌سابقه تشدید شده است. آمار پلیس نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر تعداد حملات علیه مسلمانان روند صعودی داشته است. «مسعود شجره» رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت که اسلام‌هراسی در این کشور دیگر از مرحله «هراس» و ترس از اسلام گذشته و به مرحله نفرت از مسلمانان رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار