کد خبر: 956148
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
درست یک هفته بعد از حمله پهپادی موفقیت آمیز به تأسیسات نفتی متعلق به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) توسط یمنی‌ها یک «انبار سلاح» در فرودگاه نجران عربستان سعودی با پهپاد هدف قرار گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش روز سه شنبه شبکه تلویزیونی المسیره یمن با حمله موفق پهپادی انبار سلاح نجران عربستان سعودی مورد هدف قرار گرفته و شعله‌های آتش در این مکان زبانه کشیده است.
یمنی‌ها در عین حال روز دو شنبه ادعا‌های رسانه‌های سعودی مبنی بر شلیک موشک بالستیک به سمت شهر مکه را تکذیب کردند.
سفارت عربستان در واشنگتن روز دو شنبه در توئیتی نوشت که پدافند هوایی این کشور به دنبال حمله موشکی منتسب به حوثی‌های یمن، دو موشک را در آسمان مکه رهگیری و منهدم کرده است.
یکی از افراد فعال در بخش نظامی انصارالله به خبرگزاری سبا گفته است این حمله شروعی بر عملیات نظامی علیه «۳۰۰ هدف حیاتی» دیگر در خاک عربستان و امارات عربی متحده است.
سه شنبه هفته گذشته یمنی‌ها موفق شدند تأسیسات مرتبط با خط لوله نفتی که شرق عربستان را به بندر ینبع در ساحل دریای سرخ منتقل می‌کند با پهپاد مورد هدف قرار دهند. در پی حملات انتقام‌جویانه کور سعودی‌ها به غیرنظامیان یمنی در انتقام حمله به تأسیسات نفتی، یمنی‌ها اعلام کردند ۳۰۰ هدف شامل مقر‌های فرماندهی نظامی، تأسیسات نظامی در امارات و عربستان و پایگاه‌های این دو کشور در یمن را برای حمله در نظر گرفته‌اند.

افزایش تحرکات مردم اروپا علیه عربستان
در ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه کشتی سعودی بندر جنوای ایتالیا را هم بدون هیچ‌گونه بارگیری ترک کرد، زیرا کارکنان بندر در اعتراض به ورود کشتی به آنجا برای بارگیری تجهیزاتی که احتمال می‌دادند نظامی باشد، تحصن کرده بودند.
کارکنان این بندر که اعتصاب کرده بودند از بارگیری چند ژنراتور و تجهیزات برقی بزرگ در کشتی سعودی خودداری کردند و گفتند که ممکن است از آن‌ها در جنگ علیه یمن استفاده شود.
کشتی سعودی «بحری ینبع» اخیراً قصد بارگیری یک محموله سلاح را در بندر آنتورپ بلژیک داشت، اما در پی اعتراض گروه‌های حامی حقوق بشر از بارگیری محموله سلاح در بلژیک منع شد و تعدادی از معترضان با تجمع در بندر مذکور تحمیل جنگ بر یمن را محکوم کردند و پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود؛ «نه به جنگ» و «درهای‌مان به روی جنگ بسته است».
این کشتی پس از بلژیک عازم بندر «لوآور» فرانسه شد، اما در نتیجه اعتراض گروه‌های حقوق بشری از بارگیری محموله دیگری که قرار بود در این بندر انجام دهد، جلوگیری شد. در همین راستا، رسانه‌های ایتالیایی نیز گزارش دادند که کشتی سعودی به سمت شهر اسپزیا ایتالیا حرکت خواهد کرد تا در بندر این شهر تجهیزات نظامی را که در بندر لوآور فرانسه موفق به بارگیری آن نشده بود، بارگیری کند. این درحالی است که فعالان حقوق بشر و کارکنان بندر شهر اسپزیا برای جلوگیری از بارگیری هرگونه تجهیزات نظامی در کشتی عربستان آماده می‌شوند. دو هفته پیش کمپین حقوقی و سیاسی فرانسوی احزاب چپ‌گرا و تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری فرانسه در مرکز بندر لوآور موفق شد این کشتی را بدون بارگیری راهی کند در حالی که قصد داشت سلاح‌های پیشرفته فرانسه را در بندر لوآور در شمال غرب فرانسه بارگیری کند. همچنین شکست «سیستم کمیته منتخب انگلیس» برای طرح تحقیقات جدید درباره فروش تسلیحات به عربستان، گروهی از نمایندگان، تحلیلگران فروش اسلحه و افسران سابق ارتش انگلیس را بر آن داشته تا کمیته شهروندان را تشکیل دهند و علیه قرارداد‌های چند میلیارد پوندی تسلیحات بحث کنند.
به گزارش روزنامه گاردین، حدود نیمی از فروش تسلیحاتی انگلیس به عربستان سعودی است؛ عربستانی که از پنج سال پیش وارد جنگ یمن شده است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. کمیته جدید شهروندان در امور فروش تسلیحاتی (CCAS) چهار شنبه در وست‌مینستر تشکیل جلسه می‌دهد. قرار است شواهدی از فعالان حقوق بشر یمنی از صنعا و همچنین یک نظامی سابق انگلیسی در ریاض دریافت شود. این نظامی قبلاً گفته بود که انگلیس قوانین خود را با فروش تسلیحاتی که در یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقض می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار