کد خبر: 956086
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پس از آنکه تشدید منازعات تجاری چین و امریکا سبب شد گوگل برخی روابط تجاری و همکاری‌های خود را با شرکت هوآوی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فناوری و خدمات تلفن چین، به حالت تعلیق در‌آورد، بازار‌های بورس آسیایی و شاخص‌های مهم وال‌استریت متشنج شدند.
واکنش بورس آسیایی به این خبر متفاوت بود به‌عنوان مثال شاخص شانگ‌های و سئول با رشد و شاخص‌های توکیو، هنگ کنگ، تایوان، نیوزیلند و سیدنی با ریزش رو‌به‌رو شدند.

گزارش‌ها حاکیست گوگل برخی همکاری‌های مهم و کلیدی خود را از جمله انتقال سخت‌افزار، نرم‌افزار را با هوآوی در پی تصمیم جدید واشنگتن برای افزایش فشار بر این شرکت متوقف می‌کند.
توقف همکاری گوگل با هوآوی، مانع دسترسی کاربران به نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید، گوگل پلی استور و جی‌میل در خارج از چین می‌شود. شاخص‌های اصلی بازار‌های بورس در اروپا نیز مسیر خود را با روند نزولی ادامه دادند.

مؤسس هوآوی: رویارویی با امریکا اجتناب‎ناپذیر است، ما را دست کم گرفته‌اند

رن ژنگفی، مؤسس شرکت هوآوی در واکنش به محدودیت‌های جدید اعمال شده از سوی دولت ترامپ علیه این شرکت گفت: پیش از این، تقابل دولت امریکا با شرکتش را پیش‌بینی کرده بود.
مؤسس شرکت هوآوی در مصاحبه با یک رسانه دولتی چینی گفت: «ما (منافع) افراد و خانواده‌ها را به خاطر رسیدن به یک آرمان فدا کردیم تا در رده نخست جهانی قرار بگیریم... برای رسیدن به این آرمان دیر یا زود باید در تقابل با امریکا قرار بگیریم.»

مؤسس شرکت هوآوی گفت: محدودیت‌های امریکا تأثیری بر برنامه‌های این شرکت در زمینه ایجاد اینترنت نسل پنجم نخواهد داشت و رقبای هوآوی حداقل تا دو سه سال نمی‌توانند به پای هوآوی برسند.
وی گفت: سیاستمداران امریکایی شرکت هوآوی را دست‌کم گرفته‌اند.

امریکا موقتاً محدودیت‌های هوآوی را کاهش داد

اما تنها دو روز پس از تحریم‌ها ایالات‌متحده موقتاً محدودیت‌هایی را که اخیراً بر هوآوی چین وضع کرده بود، کاهش داد. این اقدام با هدف به حداقل رساندن اختلالات ایجاد شده برای مشتریان هوآوی بوده است.
وزارت تجارت امریکا به شرکت هوآوی اجازه می‌دهد برای حفظ شبکه‌های موجود و فراهم آوردن ارتقای نرم‌افزاری برای تجهیزات و گوشی‌های موجود هوآوی، تا ۹۰ روز به خرید کالا‌های امریکایی ادامه دهد.
ویلبور رأس، وزیر تجارت امریکا در بیانیه‌ای گفت: این مقررات جدید به آن دسته از اپراتور‌های بخش ارتباطات که به هوآوی متکی هستند زمان کافی می‌دهد تا با شرکت‌هایی دیگر کار خود را انجام دهند.
رأس اضافه کرد: به طور خلاصه، این مجوز اجازه می‌دهد کاربران گوشی‌های موجود هوآوی و شبکه‌های باند گسترده روستایی، بتوانند به کار خود ادامه دهند.

این مجوز تا ۱۹ آگوست پابرجا خواهد بود که این نشان می‌دهد تغییرات زنجیره تأمین قطعات هوآوی، می‌تواند عواقبی فوری، گسترده و ناخواسته برای مشتریان این شرکت به همراه داشته باشد.
مؤسس هوآوی، رن ژنگفی، در این رابطه گفت: این اقدام اعطای مجوز موقت، برای این شرکت بی‌معنی است، چراکه قبلاً آماده‌سازی‌هایی برای این سناریو انجام شده است.
او ادامه داد: این نشان می‌دهد که دولت امریکا قابلیت‌های ما را دست کم گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار