کد خبر: 956062
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
گفت وگوی "جوان آنلاین" با مربی والیبال
لیگ ملت‌های والیبال از ۱۰ خردادماه آغاز به کار می‌کند و تیم ملی کشورمان در هفته نخست مسابقات با تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان رقابت خواهد کرد.
جبار قوچان نژاد کارشناس و مربی والیبال در گفت و گو با " جوان آنلاین" درباره مسابقات لیگ ملت‌های والیبال گفت: تجربه ثابت کرده ما به لحاظ فنی هر وقت توانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم نتایج خوبی کسب کردیم. بی شک حضور تیم هایی، چون ایتالیا، آلمان و چین در گروه ما می‌تواند ما را یکی از گزوه‌های سخت بشمار آورد.
قوچان نژاد: با حضور آلمان و ایتالیا کار سختی در لیگ ملت‌ها داریموی افزود: تا آنجا که اطلاع دارم تیم نتوانسته بازی تدرکاتی خوبی داشته باشد. من همواره در هر تیمی که باشم روی موضوع بازی‌های تدارکاتی تاکید زیادی خواهم داشت. البته می‌دانم که بسیاری از این مشکلات به خاطر مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت دلار است، اما به هر حال ما رقابت‌های انتخابی المپیک را در پیش داریم و این بازی‌های می‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی به حساب آید.
مربی والیبال در ادامه خاطر نشان کرد: ما ایرانی‌ها ژنی داریم که اگر بتوانیم آن را خوب مدیریت کنیم می‌توانیم در هر زمینی برابر هر حریفی برنده میدان باشیم. البته همان طور که گفتم کار سحتی داریم حتی در مقابل چین. چینی‌ها درچند سال اخیر پیشرفت نا محسوسی داشتند و می‌توانند برای ما مشکل ساز باشند. ایتالیا همیشه تیم خوبی بوده است. ما همیشه بازی‌های خوبی مقابل ایتالیا انجام داده‌ایم امیدوارم با شکست تیم ایتالیا در ادامه راه با خیالی آسوده‌تر گام برداریم. تیم ملی آلمان نیز با تمام قوا در لیگ ملت‌ها شرکت خواهد کرد و سال گذشته نتوانست آنطور که باید مقابل ایران عملکرد خوبی داشته باشد. در کل آلمان تیم سرسختی در بین سه تیم هفته ابتدایی مسابقات خواهد بود.
قوچان نژاد درباره تاثیر لژیونر‌ها در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال گفت: با توجه به حضور چندین لژیونر والیبال ایران در لیگ‌های ایتالیا و لهستان، تیم ملی امسال با آمادگی بهتری در رقابت‌ها حاضر خواهد شد. تصورم این است نسبت به سال گذشته لیگ ملت‌ها را خیلی خوب آغاز می‌کنیم و با توجه به دو هفته میزبانی ایران در این دوره از مسابقات باید حداکثر استفاده را ببریم. بچه‌های ما در این دوره می‌توانند راه لژیونر شدن را دوباره باز کنند و تعداد دیگری از بازیکنان هم با بازی‌های خوبی که انجام دهند راه لژیونر شدن را باز کنند. حضور بازیکنان ما در سطح اول دنیا باعث تجربه اندوزی زیاد می‌شود. باعث می‌شود تا بچه‌ها در زمین رو به بازی احساسی نیاورند موضوعی که در والیبال ایران بر عکس اروپا بسیار رایج است. کشور‌های صاحب سبک همواره تابع نکات فنی و تاکتیکی هستند و هیچگاه ما در مسابقات نمی‌بینیم که بازیکنی دست به کار احساسی بزند.
وی در خاتمه اظهار داشت: برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. اگر استارت خوبی در هفته ابتدایی داشته باشیم در ادامه بازی‌های خوبی را به نمایش خواهیم گذشت. لیگ ملت‌ها می‌تواند شروع خوبی برای مسابقات پیش رو در سال جاری باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار