کد خبر: 956040
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز:
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: ظرف سه سال آینده تمامی منطقه آسارا مشمول نعمت گاز خواهد شد و در سال ۱۴۰۰ خطه چالوس مشکلی در راستای تأمین گاز نخواهد داشت.

حسین تقى نژاد، در مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی فاز دوم پروژه گاز رسانی به بخش آسارا همکاری، همدلی و اتحاد را ارزش های اجتماعی برشمرد و گفت: ظرف سه سال آینده تمامی منطقه آسارا مشمول نعمت گاز خواهند شد و در سال 1400 خطه چالوس مشکلی در راستای تأمین گاز نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: طی چهار سال گذشته خط انتقال 20 کیلومتری که از سال 90 شروع شده بود تا سال 94 به شهرستان طالقان رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه 15 روستا در طالقان از نعمت گاز بهره مند هستند، اظهار کرد: عملیات گازرسانی در حدود 40 روستای دیگر اجرایی خواهد شد.

تقی نژاد اعلام کرد: ظرف دو سال آتی 75 روستای طالقان از نعمت گاز بهره مند شده و تقریبا تمام جمعیت روستایی از این نعمت برخوردار خواهند شد؛ در جاده چالوس 38 روستا در بالای سد و 15 روستای دیگر در پایین سد نیازمند نعمت گاز هستند.

وی با بیان اینکه گازرسانی در بخش آسارا اقدامی بسیار دشوار بود چرا که گاز مورد نیاز وجود نداشت، گفت: با شکل گیری یک ایده و بهره گیری از خط گاز انتقالی به شهرستان طالقان و تغییر سایز لوله از 12 اینچ به 16 اینچ موفق شدیم این بخش را نیز مشمول گاز رسانی کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 55 کیلومتر لوله گاز با سایز 12 اینچ طول مسیر گاز رسانی تا بخش آسارا است، تصریح کرد: این گاز تنها صرف گرما نمی شود بلکه علاوه بر تأمین آسایش و آرامش زندگی شهروندان به بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 130 واحد سوخت مایع نیز در البرز استفاده می شود که ارز آوری به همراه دارد، گفت: طول گازرسانی به گچسر 53 کیلومتر ارزیابی شده و اعتباری حدود 27 میلیارد و 500 تومان برآورد هزینه این پروژه است؛ 17 میلیارد تومان نیز مبلغ مورد نیاز عملیات اجرایی است که توسط شرکت داخلی گاز تأمین می شود.

تقی نژاد با اشاره به اینکه گاز مورد نیاز روستاهای ساوجبلاغ تأمین شده است، اعلام کرد: مجوز حفاری دو هزار و 200 متر زمین استان از شهرداری اخذ شده است؛ پروژه تأمین گاز روستاهای سراسر استان البرز در 500 روز تقویمی تعریف شده و سه پیمانکار نیز برای این پروژه معرفی شده اند.

طرح بزرگ خط انتقال گاز بوئین زهرا به کرج اجرا می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از اجرای طرح بزرگ خط انتقال گاز بوئین زهرا به کرج خبر داد و گفت: این پروژه با چشم انداز 50 ساله برای تأمین نیاز بخش صنعت،کشاورزی و خدمات کلید خورده و طول پروژه فوق 70 کیلومتر با لوله سایز 36 اینچ برآورد شده است.

تقی نژاد ادامه داد: کارخانه ای در اهواز لوله های مربوطه را تولید کرد و به پیمانکار تحویل داد، اعتبار 110 میلیارد تومانی نیز برای خریداری لوله های مذکور صرف شده است.

وی با بیان اینکه ارزش پروژه 300 میلیارد تومان است، تصریح کرد: مجموع اعتبار برای انجام پروژه مذکور 500 میلیارد تومان ارزیابی شده است که از محل داخلی شرکت گاز تأمین می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار