کد خبر: 955890
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
رئیس ایمنی و آتشنشانی شرکت گاز استان البرز خبرداد
رئیس ایمنی وآتشنشانی شرکت گاز استان البرز با اشاره به واحد HSE اظهار داشت: این واحد در راستای اهداف استراتژیک سازمان گام بر می دارد.

علیرضا نساج تصریح کرد: واحد HSE متشکل از 5 و احد عملیاتی و اداری چون ایمنی، بهداشت، محیط زیست،آموزش HSE و مدیریت بحران وپدافند غیر عامل است که این واحدها تکمیل کننده یک فرایند و یک هدف به شمار می آید.

وی با اشاره به گستردگی فرآیندهای کاری واحد HSE اظهار داشت: نه تنها با کلیه واحدهای سازمان، بلکه با بخش ها و ارگانهای خارج از سازمان نیز در ارتباط هستیم، به طوری که با ذینفعان و مشتریان سازمان ارتباط مستقیم داریم.

رئیس ایمنی وآتشنشانی شرکت گاز استان البرز خاطر نشان کرد: جوهره واحد HSE، ارتقاء ونهادینه کردن فرهنگ HSE درمجموعه گاز استان البرز بوده و این مهم را سرلوحه کلیه اقدامات خود در سازمان قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه شعار واحد HSE در سال جاری آموزش مستمر، آمادگی و چابکی در مقابل بحران است گفت: در سال 98، تمرکز ما  بر روی آموزش در راستای ارتقاء فرهنگ HSE نیروهای سازمان و پیمانکاری است.

به گفته نساج، تحلیل های صورت گرفته از حوادث مشترکین و بررسی علل وقوع این حوادث نشان از نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه دارد به طوری که این واحد با همکاری امور بهره برداری و روابط عمومی شرکت گاز استان البرز اقدام به آموزش و فرهنگ سازی در مدارس سطح استان کرده است که این اقدام در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت با موضوع مصرف ایمن و بهینه سازی مصرف انرژی با بیش از 2976 نفر ساعت در پایه تحصیلی هفتم تا نهم مدارس استان در سال گذشته بوده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال 97 گفت: شرکت وحضور مستمر در بیش از 400 عملیات کارگرم، بازسازی ونوسازی سیستم های اطفاء حریق ادارات وتاسیسات، تجهیز ساختمانهای اداری سازمان به سیستم اعلام حریق سراسری با نصب بیش از 300 کاشف دود وحرارت، تدوین سناریو ومشارکت در برگزاری 24مانور عملیاتی در سطوح مختلف، انجام بیش از 204 مورد اندازه گیری میزان مرکاپتان، انجام اندازه گیری آلاینده های بهداشتی ومحیط زیستی درسطح تاسیسات وادارات  سازمان، انجام معاینات ادواری مجموع کارکنان رسمی ،قراردادی وارکان ثالث  بیش از 90%، انجام دومرحله سم پاشی وطعمه گذاری کلیه ساختمانهای اداری وتاسیسات در سال 97، جمع آوری وامحاء بیش از 10176کیلوگرم  پسماند صنعتی و ویژه ازسطح استان، برگزاری  کارگاههای آموزشی  وهمایش هایی  مانند تغذیه ،منابع طبیعی ، حفاری و گودبرداری ،پرمیت ،PSSR ،همیاران طبیعت ،اطفاء حریق و... بابیش از 2729نفرساعت  از جمله اقدامات این واحد در سال گذشته است.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با حمایت های مستمر مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، با برنامه ریزی وهدف گذاری صورت گرفته  انتظار می رود نتایج موثر و مطلوبی در کاهش حوادث مشترکین در سال 98 حاصل شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار