کد خبر: 955868
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی اعلام کرد: «با توجه به رویش گیاه در فصل بهار، تولید روزانه قارچ در کشور به ۶۰۰ تن رسیده است.»
جوان آنلاین: محمدحسن افشار، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش تولید قارچ در کشور خبر داد و گفت: با توجه به رویش گیاه در فصل بهار، تولید روزانه قارچ در کشور به ۶۰۰ تن رسیده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی رستوران‌ها و فست فود‌ها در ماه مبارک رمضان و کاهش خرید محصول توسط این گروه، قیمت قارچ نسبت به هفته‌های گذشته در بازار افت کرده است.

افشار ادامه داد: در حال حاضر انجمن به منظور جلوگیری از کاهش قیمت، قارچ مازاد تولیدکنندگان را با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری و به سمت صنایع تبدیلی هدایت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ظرف یک هفته اخیر ۱۱۰ تن قارچ مازاد بر تقاضا از بازار جمع آوری شد، گفت: اگر صندوق خرید تضمینی قارچنبود که انجمن بتواند قارچ مازاد بر نیاز بازار را جمع آوری کند، تولیدکنندگان زیان چشمگیری را متحمل می‌شدند.

وی قیمت تمام شده هر کیلو قارچ را ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی قارچ کاران در فروش هر کیلو قارچ با زیان یک هزار و ۲۰۰ تومانی در بازار روبه‌رو هستند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ بیان کرد: براساس آمار، در ۲ ماهه امسال ۷۶۰ تن قارچ به کشور‌های همسایه به غیر از ترکیه و عربستان صادر شده است.

افشار با اشاره به اینکه ۷۰ درصد قارچ به عراق صادر می‌شود، بیان کرد: امسال ۲ محموله صادراتی به روسیه داشتیم که با توجه به اختلاف روسیه با اوکراین و کشور‌های اتحادیه اروپا، روسیه بازار صادراتی بسیار خوبی برای ما به شمار می‌رود و هم اکنون با رفع موانع صادراتی فرصت مناسبی است تا وارد این بازار شویم.

این مقام مسئول سرانه مصرف قارچ در روسیه را حدود ۳۴۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال مجموع تولید قارچ در کشور ما به ۱۸۰ هزار تن خواهد رسید.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه سرانه کنونی مصرف به ازای هر نفر ۱.۲ کیلوگرم است، اما به سبب افزایش تولید با فرهنگ سازی مناسب در نظر داریم تا پایان سال سرانه مصرف را به ۱.۵ کیلوگرم برسانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار